پدیده «خصولتی شدن» و سهم ناچیز بخش خصوصی از واگذاری 96 هزار میلیارد تومانی

پدیده «خصولتی شدن» و سهم ناچیز بخش خصوصی از واگذاری 96 هزار میلیارد تومانی
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی بر این باور است که دولت به اندازه کافی برای توسعه بخش خصوصی و حضور سرمایه گذاران این بخش جسارت به خرج نمی دهد.
 به گزارش پایگاه خبری اوپکس  به نقل از خانه ملت بهروز نعمتی خاطر نشان کرد: اگر دولت قصد رونق بخشیدن به بخش های اقتصادی و صنعتی کشور را دارد باید به سرمایه گذاران بخش خصوصی بهای بیشتری دهد و در جهت حضور پررنگ و بیشتر آنها در عرصه های مختلف گام بردارد.

وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر اصل 44 و همچنین پیام 8 ماده ای و 24 ماده ای در رابطه با واگذاری بسیاری از طرح‌ها به بخش خصوصی، دولت هم باید با جدیت و جسارت بیشتری وارد عمل شود و هر چه سریعتر شعارهای خود را اجرایی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: به نظربسیاری از صاحبنظران، ساخت یک بزرگراه مجهز 12 بانده هم برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی کم است و باید برای رشد و توسعه فضای کسب و کار کشور تا حد امکان از پدیده خصولتی فاصله بگیریم؛ زیرا مطمئنا با این کار، سنگینی بسیاری از امور جاری کشور نیز از دوش بخش دولتی برداشته خواهد شد.

نعمتی معتقد است به رغم واگذاری 96 هزار میلیارد تومانی به بخش خصوصی، همچنان شاهد روند خصولتی هستیم و بخش خصوصی همچنان سهم ناچیز و اندکی از واگذاری شرکت های دولتی دارد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت در خاتمه با اشاره به شعارهای رئیس جمهور در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم اظهار داشت: آقای روحانی در آن روزها با حضور در یک برنامه تلویزیونی، کتاب فضای کسب و کار را در دست گرفت و خطاب به مردم وعده داد محتویات این کتاب را اجرایی می کند، اما متاسفانه هنوز از تحقق این شعار رئیس جمهور خبری نیست./

۸ خرداد ۱۳۹۴ ۲۳:۲۴
تعداد بازدید : ۴۳۸