افزایش ۳ دلاری قیمت نفت در پی کاهش سکوهای حفاری آمریکا

افزایش ۳ دلاری قیمت نفت در پی کاهش سکوهای حفاری آمریکا
در پی کاهش بیش از حد انتظار سکوهای فعال حفاری نفت در آمریکا قیمت نفت حدود ۳ دلار افزایش یافت و به ۶۵ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار کاهش یافت و سکوهای فعال حفاری نفت در آمریکا بیش از حد انتظار کاهش داشت، قیمت نفت روز جمعه حدود 5 درصد افزایش یافت.
قیمت نفت خام آمریکا پس از رسیدن به پایین ترین رقم یک ماه اخیر در روز پنجشنبه، روز جمعه یازدهمین رشد هفتگی خود را به ثبت رساند که ناشی از کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا بود.
دیگر عامل تقویت قیمت نفت آمارهای موسسه بیکر هاگز در مورد تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا بود که نشان داد استخراج کنندگان نفت در آمریکا بر خلاف انتظارها، این هفته بار دیگر تعداد سکوهای فعال را کاهش داده اند. کاهش تعداد سکوها نشانه ای از احتمال کاهش تولید است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت آمریکا در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 98 سنت، معادل 4.8 درصد افزایش به 65 دلار و 56 سنت رسید. قیمت نفت برنت در هفته ای که گذشته ثابت بود، اما در ماه جاری 2 درصد کاهش یافت.
قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 62 سنت، معادل 4.5 درصد کاهش به 60 دلار و 30 سنت رسید که حدود یک درصد در هفته گذشته و ماه جاری افزایش داشت.
تنش ها در خاورمیانه، پس از آنکه داعش مسئولیت بمب گذاری در مسجد شیعیان در عربستان را بر عهده گرفته، در افزایش قیمت نفت موثر بوده است.
ارزش دلار پس از افزایش 2.5 درصدی در ماه جاری، روز جمعه در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی کاهش یافت.
تحلیلگران انتظار دارند، اوپک در نشست هفته آینده خود سقف تولید خود را در حد 30 میلیون بشکه حفظ کند و همچنان یک میلیون بشکه در روز بالاتر از این حد تولید نماید. تقاضا برای نفت این سازمان بسیار کمتر از این رقم است و این موجب می شود که بالای 2 میلیون بشکه در روز فزونی عرضه در بازار به وجود بیاید.
۹ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۲۵
تعداد بازدید : ۴۵۶