مدیر دیسپچینگ شرکت گاز:در برابر کاهش تولید پارس جنوبی مقاومت می‌کنیم

مدیر دیسپچینگ شرکت گاز:در برابر کاهش تولید پارس جنوبی مقاومت می‌کنیم
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با اعلام اینکه بر اساس برنامه ریزهای انجام شده، در تیر و مرداد امسال روزانه ۲۶۰ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل می دهیم، گفت: با هر کاهش تولید در میدان مشترک پارس جنوبی مقاومت می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم از وزارت نفت، منوچهر طاهری اظهار کرد: با وجود انجام برنامه های تعمیراتی، قرار است در بعضی از ماههای گرم امسال نزدیک به 260 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل شود.

وی با اشاره به آغاز تعمیرات اساسی پالایشگاهها و تاثیر آن در کاهش تولید و تامین گاز بخشهای مصرف گفت: در فصل تابستان، مصرف بخش خانگی از 480 میلیون مترمکعب به 170 میلیون می رسد که این مقدار 310 میلیون تفاوت دارد.
طاهری یادآور شد: در این فصل، گازرسانی به نیروگاهها و تزریق به مخازن ذخیره سازی نیز افزایش می یابد اما به دلیل کاهش مصرف بخش خانگی و فاصله بوجود آمده می توانیم برنامه تعمیرات اساسی را مدیریت کنیم.
به گفته وی، این کار دشواری بوده و تمام تلاش ما این است که مقدار تولید گاز بویژه از میدانهای مشترک کاهش پیدا نکند و این تولید در حداکثر ممکنی که می تواند انجام شود.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: برای تحقق این برنامه با هر کاهش تولید در میدان مشترک پارس جنوبی در صورتی که شرایط و تعمیرات اضطراری نداشته باشند کاملا مقاومت می کنیم.
وی در ادامه به تعمیرات اساسی خطوط لوله و شبکه گاز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال تعمیرات اساسی جدی روی خطوط نداریم و بصورت عمده تعویض پوشش انجام می شود.
طاهری اعلام کرد: تعمیرات اساسی از خرداد آغاز می شود اما تعمیرات برنامه ریزی شده خطوط انتقال گاز شامل پیگرانی ها آغاز شده و تداوم دارد.

۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴
تعداد بازدید : ۴۲۶