تکمیل ظرفیت پتروشیمی‌ها فقط درآمد ایجاد می‌کند نه شغل

تکمیل ظرفیت پتروشیمی‌ها فقط درآمد ایجاد می‌کند نه شغل
معاون وزیر نفت گفت: با تکمیل ظرفیت تولید واحدهای پتروشیمی موجود، اشتغال جدید ایجاد نمی‌شود اما درآمد حاصل از افزایش تولید محصولات پتروشیمی افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس عباس شعری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سؤال که آیا با تکمیل ظرفیت فعلی واحدهای پتروشیمی اشتغال‌زایی صورت خواهد گرفت گفت: این تکمیل ظرفیت موجب افزایش رقم اشتغال نمی‌شود چرا که  کارکنان مورد نیاز واحدها هم اکنون برای این کار کفایت می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تأکید بر این که یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شرکت ملی صنایع پتروشیمی تکمیل ظرفیت واحدهای پتروشیمی است گفت: البته با تکمیل ظرفیت‌های خالی واحدهای پتروشیمی تولید و درآمد افزایش خواهد یافت.

به گزارش تسینم، هم اکنون ظرفیت اسمی نصب شده مجتمع های پتروشیمی کشور حدود 58 میلیون و 500 هزار تن است از این ظرفیت در مجموع 41 میلیون تن محصول پتروشیمی در کشور به تولید رسید. عوامل متعددی در خالی ماندن واحدهای پتروشیمی نقش دارد؛ 30 درصد خالی ماندن این ظرفیت مربوط به کمبود خوراک مورد نیاز واحدهاست؛ دلایل دیگر شامل تعمیرات پیش بینی نشده و لزوم اورهال تأسیسات در همان مجتمع یا مجتمع‌های پایین دستی دریافت کننده خوراک و  نبود هماهنگی در بین موجودی انبار با بخش تولید می‌شود.

طبق برنامه اعلام شده از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، در صورت راه‌اندازی طرح‌های در حال تکمیل در سال 1394 باید ظرفیت تولید محصولات پتروشمی کشور 10 میلیو تن افزایش یابد.

براساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود، در صورت تأمین 35 میلیارد دلار تا  افق ١٤٠٤، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور به ١٨٠ میلیون تن افزایش یابد تا ایران در این بخش از عربستان پیشی گیرد.

۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۴۵۶