آغاز خرده فروشی نفت گاز در بازارچه مرزی پیشین منطقه چابهار

آغاز خرده فروشی نفت گاز در بازارچه مرزی پیشین منطقه چابهار
خرده فروشی نفت گاز در بازارچه مرزی پیشین شهرستان سرباز در منطقه چابهار آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار با اشاره به سیاستهای اخیر اتخاذ شده در وزارت نفت به خبرنگار، گفت: با هماهنگیهای صورت گرفته در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سیستان و بلوچستان، برای نخستین بار چهار محموله نفت گاز جهت خرده فروشی فروشی به مرزی پیشین ارسال شد.

به گفته عبدالله گیتی منش، محموله های یاد شده شامل ١١٦ هزار لیتر نفت گاز است.

وی تصریح کرد: هدف از راه اندازی این بازارچه، جلوگیری از قاچاق فرآورده های نفتی و صیانت از سرمایه های ملی کشور است.

گیتی منش افزود: به منظور نظارت و کنترل صحیح بر عملکرد تاسیسات فروش نفت گاز در مرز پیشین، با تنظیم صورتجلسه ای مقرر شد خروج فرآورده از مرز با نظارت گمرک، نماینده مرزبانی و مسئول بازارچه انجام و تمام این مراحل به صورت روزانه به منطقه اعلام شود.

وی با بیان این که تاسیسات یاد شده در مرز پیشین شامل سه مخزن ذخیره سازی ٤٥ هزار لیتری نفت گاز است،اظهار کرد: این مرز در ١٩٠ کیلومتری شهرستان چابهار واقع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار، درباره فروش نفت گاز در مرز پیشین در بازه زمانی  ٢٢ اردیبهشت ماه تا پنجم خرداد ماه امسال، گفت: در بازه زمانی یاد شده، ٢٣٢ هزار لیتر نفت گاز با قیمت مصوب کمیسیون کارگروه سوخت استان فروخته و از این محل دو میلیارد و ٥٥٢ میلیون ریال به خزانه واریز شده است.

۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۳۴
تعداد بازدید : ۶۴۰