منابع تامین اعتبار پروژه یامال ال ان جی روسیه تعیین می شود

منابع تامین اعتبار پروژه یامال ال ان جی روسیه تعیین می شود
مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال احتمال داد که منابع تامین اعتبار طرح توسعه پروژه یامال ال ان جی روسیه تا پیش از پایان سال ٢٠١٥ میلادی تعیین شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری رویترز از پاریس، پارتیک پویان، مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال روز جمعه (٨ خردادماه) پیش بینی کرد که منابع تامین اعتبار و وام دهندگان به پروژه ٢٧ میلیارد دلاری یامال ال ان جی که توتال در حال توسعه در روسیه با مشارکت شرکت روسی نواتک است تا پیش از پایان سال ٢٠١٥ میلادی مشخص و تعیین شود.

پروژه یامال ال ان جی به مدیریت شرکت تحریم شده نواتک روسیه، قرار است اواخر سال ٢٠١٧ میلادی تولید ال ان جی را آغاز کند.

شرکتهای توتال فرانسه و شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) از دیگر سهامداران این پروژه هستند.

وی در حاشیه نشست سالانه مدیران بزرگ نفتی فرانسه گفت: این پروژه بخوبی در حال پیشرفت است و فکر می کنم که منابع تامین اعتبار آن تا پایان سال مشخص شود.

پروژه ال ان جی در شبه جزیره یامال در منطقه سیبری روسیه پس از تحریمهای آمریکا علیه روسیه، از تامین اعتبار با دلار منع شده است؛ شرکتهای توتال، نواتک و سی ان پی سی چین هم اکنون به دنبال تامین اعتبار آن با استفاده از یورو، یوان و روبل هستند.

بزرگترین شرکت خصوصی تولید گاز روسیه (نواتک) به عنوان بخشی از پروژه یامال ال ان جی، یک قرارداد با شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) برای عرضه سالانه ٣ میلیون تن ال ان جی به مدت ٢٠ سال به چین امضا کرده است.

قیمت ال ان جی براساس فرمولی که به شاخص نفت جی سی سی مرتبط است، تعیین می شود.

قرار است نواتک در پروژه یامال یک کارخانه ال ان جی با ظرفیت سالانه ١٦,٥ میلیارد تن بسازد که انتظار می‌رود فاز یکم آن در سال ٢٠١٧ به بهره برداری برسد.

۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۴۸
تعداد بازدید : ۴۰۷