انتقاد حمید حسینی از سانسور در صدا و سیما

انتقاد حمید حسینی از سانسور در صدا و سیما
سیدحمید حسینی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران نسبت به جرح و تعدیل مصاحبه اش با صدا و سیما در مورد اقدامات دولت اعتراض کرد و خواستار اصلاح این رویه از سوی سازمان صدا و سیما شد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و ایران به خبرنگار تجارت نیوز گفت: «دو هفته قبل، پس از پایان جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران گزارشگر تلویزیون از بنده سوال کرد که "دولت بستر ساز است یا دردسر ساز" ؟ که من در جواب مصاحبه کننده گفتم: «دولت هم بستر ساز است و هم دردسر ساز» ! و وظیفه ذاتی دولت را توسعه و رفاه دانسته و عنوان کردم که در جهت رسیدن به توسعه، دولت بستر ساز است ولی جهت ایجاد رفاه عمومی و حمایت از مصرف کننده معمولاً دولت دردسر ساز  می شود» .


حمید حسینی افزود: «در ادامه مصاحبه گزارشگر نمونه های بستر سازی و دردسر سازی را خواستار شد که بنده به موارد مثبت و امید بخش برنامه پنجم و بودجه سال  90  نظیر  ایجاد صندوق توسعه ملی ، تقسیط  بدهی واحدهای تولیدی و بخشش جرائم ، تجدید ارزیابی دارائی های بخش خصوصی ، شورای گفتگو و چند مورد دیگر اشاره کردم. در موارد دردسرسازی دولت نیز به موضوع عدم پرداخت بدهی دولت به بخش خصوصی ، پرداخت نشدن سهم تولید از هدفمند سازی یارانه ها ، قیمت گذاری دستوری محصولات تولیدی ، تثبیت نرخ ارز و موارد دیگری  اشاراتی داشتم».


سیدحمید حسینی گلایه از پخش نشدن کامل و بدون مقدمه سخنانش از  تلویزیون افزود: «متاسفانه صدا و سیما در روز شنبه در بخش خبری خود در شبکه تهران فقط موارد بستر سازی دولت را پخش  و بقیه مصاحبه را سانسور کرده  که این رفتار صدا و سیما قطعاً غیر اخلاقی و مذموم است.  اینکه این سازمان به خود حق می دهد در مصاحبه با فعالان بخش خصوصی هر بخش از مصاحبه را که صلاح می داند پخش کند، روشی مطلوب و پسندیده نیست».


این عضو هیات رییسه اتاق تهران ادامه داد: « قطعاً این اتفاق برای بسیاری دیگر از کارشناسان نیز افتاده است که باعث بی اعتمادی فعالان اقتصادی و کارشناسان به رسانه ملی  می شود». حسینی در پایان اظهارکرد که این مطلب را جهت اعتراض به صدا و سیما و آگاهی  دوستانی که در سه روز گذشته او را مورد انتقاد قرار داده اند بیان می کند و امیدوار است سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی این رویه را اصلاح کند.
۲۹ مرداد ۱۳۹۰ ۱۵:۱۲
تجارت نیوز |
تعداد بازدید : ۱,۴۰۰