امکان رصد آنلاین تجهیزات شرکت انتقال گاز ایران فراهم می شود

امکان رصد آنلاین تجهیزات شرکت انتقال گاز ایران فراهم می شود
استقرار آخرین ویرایش سیستم نگهداری و تعمیرات در سطح شرکت انتقال گاز ایران امکان رصد تمام تجهیزات این شرکت از ستاد را فراهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در گفتگو با خبرنگار با بیان این که تولید گاز کشور امسال حداقل ٦٠ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد، اظهار کرد: این شرکت پیش بینی لازم برای دریافت و انتقال این حجم اضافی گاز با همین امکانات موجود و تاسیسات جدید را به عمل آورده است.

محمدعلی امام با بیان این که عملیات تعمیرات اساسی توربوکمپرسورها و خطوط لوله تداوم دارد، گفت: هرگاه دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران خطوط لوله و سایر تجهیزات را برای انجام تعمیرات در اختیار شرکت انتقال گاز ایران قرار دهد، مطابق برنامه، فعالیتها انجام می شود و تا پیش از شروع فصل سرد همه فعالیتهای تعمیراتی به پایان می ‌رسد.

به گفته وی، ‌هم ‌اکنون فعالیتهای گسترده ‌ای در این بخش توسط نیروهای داخل شرکت و بخش خصوصی در حال انجام است.

محمدعلی امام در ادامه با اشاره به اهمیت سیستم نگهداری، تعمیرات و مدیریت فیزیکی داراییها گفت: این موضوع در سالهای گذشته به ‌صورت جزیره ‌ای در بخشهای مختلف‌ انجام شده است و در صدد هستیم با یک برنامه‌ ریزی و امضای قرارداد با مشاوری مجرب این سیستم را بازنگری و مهندسی مجدد کنیم.

وی افزود: طی سالهای گذشته در پنج منطقه سیستم نگهداری و تعمیرات پیاده ‌سازی و نتایج خوبی به دست آمده است.

به گفته وی، این سیستم اطلاعات را به ‌صورت مکانیزه در دسترس کاربران قرار می‌ دهد و شرایط همه تجهیزات، دستگاه‌ ها، خطوط لوله و ساختمانها در آن وجود دارد و قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: امکان ورود اطلاعات همه برنامه ‌های نگهداری، تعمیرات روتین، اساسی، جزئی، بازرسیها، کالیبراسیونها، پایش وضع و TSR ها در این سیستم وجود دارد و می ‌توان برخی از شاخصهای نگهداری و تعمیرات از جمله دستور کارها، تاخیر اقدامها، نسبت نفر ساعت صرف شده برای برنامه‌های PM به کل دستور کارها را در آن رویت کرد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تاکید کرد: برنامه بعدی این شرکت استفاده از تجربیات گذشته در این زمینه و پیاده‌ سازی آن در سایر مناطق بوده و استقرار سیستم ایزو ٥٥ هزار ویرایش ٢٠١٤ این نرم‌ افزار در سطح شرکت انتقال گاز ایران است.

وی با بیان این که مراحل انجام این کار در حال انجام است، افزود: پس از استقرار کامل این سیستم در سطح کشور و ایجاد ارتباط ستاد با مناطق ١٠ گانه، همه اطلاعات تجهیزات از طریق یک داشبورد مدیریتی در ستاد قابل رویت است و امکان لینک کردن آن با مدیریتهای مختلف ستادی شرکت ملی گاز ایران نیز وجود دارد.

محمدعلی امام کارگروه استقرار این نظام در مناطق را بیش از یکصد نفر عنوان کرد و گفت: این اطلاعات در قالب بیش از پنج میلیون داده وارد سیستم شده و برای این کار بیش از ١٢٠ هزار نفر- ساعت فعالیت انجام شده است.

۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۴۲۴