افزایش ٦٩ درصدی تزریق گاز به میادین نفتخیز جنوب در سال ٩٤

افزایش ٦٩ درصدی تزریق گاز به میادین نفتخیز جنوب در سال ٩٤
منطقه یک عملیات انتقال گاز در دو فروردین و اردیبهشت ماه امسال بیش از سه میلیارد مترمکعب گاز به میدانهای نفتخیز جنوب تزریق کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: این حجم از انتقال گاز در بازه زمانی یاد شده بیش از ٦٩ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

عبدالحسین کوتکی با اشاره به افزایش ٦٥ درصدی میزان گاز تحویلی به میدان نفتی آغاجاری نسبت به مدت مشابه سال ٩٣ گفت: دو میلیارد مترمکعب از مجموع گاز تزریقی به میادین نفتخیز جنوب، مربوط به میدان آغاجاری است.

وی افزود: منطقه یک عملیات انتقال گاز از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه، به دو میدان نفتی کرنج و کوپال به ترتیب ٨٠٠ و ٢٥٠ میلیون مترمکعب گاز تزریق کرده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ٨٥ و ٥٠ درصد افزایش داشته است.

تحویل ١,٤ میلیارد مترمکعب گاز به پالایشگاه بیدبلند

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز ادامه داد: مقدار گاز تحویلی به شرکت پالایش گاز بیدبلند با یک درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ١,٤ میلیارد مترمکعب رسیده است.

وی یادآور شد: منطقه یک عملیات انتقال گاز، در دو ماه ابتدای امسال ١,٤ میلیارد مترمکعب گاز به خط اول سراسری تزریق کرده که نشان دهنده افزایش ١٦ درصدی در مقایسه با فروردین و اردیبهشت ماه سال ٩٣ است.

افزایش ٣٧ درصدی حجم انتقال گاز

کوتکی حجم کل گاز انتقالی منطقه یک عملیات انتقال گاز را در بازه زمانی یاد شده ٧,٤ میلیارد مترمکعب عنوان و تصریح کرد: این مقدار گاز انتقالی نسبت به ٢ ماه پارسال بیش از ٣٧ درصد افزایش داشته است.

۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱
تعداد بازدید : ۴۶۳