تخصیص گازوییل به ازای پیمایش،اولویت سامانه هوشمند است

تخصیص گازوییل به ازای پیمایش،اولویت سامانه هوشمند است
اجرای سهمیه بندی نفت گاز به صورت عرضه سوخت در ازای پیمایش خودرو از مهمترین اقدامهای در دست اجرای سامانه هوشمند سوخت است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران،اظهار کرد: پس از تک نرخی شدن بنزین و حذف سهمیه ها، این سامانه به منظور مدیریت سوختگیری در کشور، به ویژه پایش و نظارت بر عرضه نفت گاز برقرار است.

محسن روحانی با بیاناین که اجرایی کردن تخصیص سوخت به ازای پیمایش (کارکرد) خودرو از جمله طرحهایی است که در این سامانه  پیگیری می شود، افزود: با عملیاتی شدن این طرح، سوخت براساس اطلاعات بارنامه،صورت وضعیت ثبت شده و پیمایش به خودرو اختصاص خواهد یافت و از عرضه خارج از شبکه آن در بخش حمل و نقل جلوگیری خواهد شد.

بنزین سوپر با کارت جایگاهدار بهتر است

وی درباره سهمیه باقی مانده بنزین در کارتهای سوخت نیز گفت: پس از لغو نظام سهمیه بندی و تغییر قیمتها،سهمیه باقیمانده در کارتهای سوخت فقط برای بنزین معمولی با نرخ ٧٠٠ تومان است و مصرف کنندگان بنزین سوپر، برای سوختگیری بهتر است از کارت جایگاهدار استفاده کنند.

روحانی،همچنین با بیان این که  استفاده از کارت سوخت جایگاهدار به نفع مصرف کنندگان بنزین سوپر است،تصریح کرد: در زمان سوختگیری بنزین سوپر، اگر از کارت خودرو استفاده شود این کار هم موجب کسر از سهمیه کارت و هم محاسبه هر لیتر بنزین سوپر با نرخ نرخ جدید ١٢٠٠ تومان می شود.

وی همچنین اطمینان داد: دارندگان خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلتها نگران ذخیره سوخت ٧٠٠ تومانی در کارتهای خود نباشند.

شهریور پایان فرصت استفاده از بنزین ٧٠٠ تومانی

مدیر سامانه هوشمند سوخت تصریح کرد: سهمیه یارانه ای باقیمانده در کارتها، مربوط به اردیبهشت ماه ٩٤ و ماههای پیش از آن است و دارندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلتها فرصت دارند که از این ذخیره تا پایان شهریور امسال استفاده کنند.

روحانی تاکید کرد : سهمیه باقیمانده در کارتها تنها برای خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلتها است و برای خودروهای عمومی که از اول خرداد طبق سهمیه بندی کارت آنها شارژ شده بود از ساعت ٢٤ روز سه شنبه پنجم خرداد ماه صفر شده است و از این پس برای هر لیتر بنزین معمولی هزار تومان محاسبه می شود.

عرضه سوخت همچنان با سامانه هوشمند انجام می شود

وی تاکید کرد: عرضه بنزین معمولی و سوپر در جایگاههای سوخت همچنان تحت نظام سامانه هوشمند سوخت انجام می شود،.

روحانی درباره انتشار خبرهای ضد و نقیض مربوط به سهمیه های باقیمانده و حذف سهمیه ها، تصریح کرد: برای آگاهی از اطلاعیه ها و خبرهای جدید به وب سایت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به آدرس www.niopdc.ir مراجعه شود.

۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵
تعداد بازدید : ۴۳۵