جنگ اوپک با نفت شیل طولانی خواهد بود

جنگ اوپک با نفت شیل طولانی خواهد بود
پایگاه خبری کوارتز آمریکا اعلام کرد، اوپک در پیش نویس مقاله استراتژی بلندمدت این سازمان و در آستانه نشست ٥ ژوئن (١٠ تیر) خود به این نتیجه رسید که جنگ قیمت با نفت شیل طولانی تر خواهد بود.
  • به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، کوارتز در این مقاله نوشت: اوپک بالاخره نتیجه می گیرد که روزهای سخت طولانی تر خواهد بود و نفت شیل (رقیبی که اوپک در ابتدا قدرت آن را خیلی دست کم می گرفت) در ٢ سال آینده یا بیشتر، قیمت های نفت را پایین نگه خواهد داشت.

    کوارتز اضافه کرد: فشارهای وارده از سوی کشورهای وابسته به صادرات نفت به منظور تامین مخارج دولت را بررسی کنید. برای مثال ولادمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در تمام دوره ارزانی قیمت نفت و تحریم های اقتصادی غرب، صورت بازی خود را عوض نکرد.

    کوارتز ادامه داد: این یک جمله عاری از احساس است که دیر یا زود هزینه های تولید نفت شیل در قیمت های جاری، آمریکا را مجبور به کاهش تولید کرده و قیمت ها بار دیگر افزایش می یابد.

    آژانس بین المللی انرژی نیز در اواخر ماه اردیبهشت اعلام کرده بود: هنوز زود است که بتوان گفت در دعوای سهم بازار نفت، اوپک پیروز شده است. جنگ قیمت تازه شروع شده است.

۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۳۰
تعداد بازدید : ۴۶۱