با قانون شکنان در بخش آب باید برخورد قاطع شود

با قانون شکنان در بخش آب باید برخورد قاطع شود
معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان آنکه آب اکسیر حیات انسانهای امروز و نسلهای آینده است، گفت: هر فردی قانونی را در بخش آب بشکند باید با آن برخورد قانونی و قاطع شود.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، الهام امین زاده روز یکشنبه در حاشیه اجلاس شورای هماهنگی حقوقی دستگاه های اجرایی در جمع خبرنگاران افزود: ضمانت اجرای قوانین زمانی حادث می شود که برخورد قانونی صورت گیرد، هرچند در حال حاضر برخوردها کافی نیست.

وی جلوگیری از صدور مجوز بی رویه حفر چاه و جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز را ضروری دانست و ادامه داد: الگوی کشت باید تغییر کند و نوع مصرف در شرب، صنعت و کشاورزی نیز اصلاح شود البته برای اصلاح موضوعات حقوقی مرتبط با منابع آبی جلساتی مشترک میان وزارت نیرو و معاونت حقوقی ریاست جمهوری تشکیل خواهد شد.

امین زاده تصریح کرد: متاسفانه قوانین مرتبط با منابع آبی مربوط به سالهای گذشته است و حالت بازدارندگی ندارد و در برخی مواقع فرد خاطی حاضر می شود مجازات را بپذیرد و باز هم آن را تکرار کند.

وی اضافه کرد: در کنار اصلاح قوانین مرتبط با منابع آب باید اطلاع رسانی نیز مستمر باشد تا فرهنگ عمومی نسبت به مصرف آب اصلاح شود.
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۳۹
تعداد بازدید : ۴۵۴