نشست بعدی اوپک کوتاه است

نشست بعدی اوپک کوتاه است
خونسردی حاکم بر نمایندگان و مقامات کشورهای عضو اوپک در مقایسه با نشست قبلی سازمان در نوامبر ۲۰۱۴ بدان معناست که به رغم تداوم فزونی عرضه در بازار جهانی، اوپک در نشست هفته آینده احتمالا سقف تولید خود را تغییر نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل ازخبرگزاری اقصادایران، در حالی که تقاضای جهانی برای نفت افزایش یافته و عرضه کاهش یافته و موجب تقویت قیمت ها شده است، نشست عادی اوپک هفته آینده برگزار خواهد شد.
خونسردی حاکم بر نمایندگان و مقامات کشورهای عضو اوپک در مقایسه با نشست قبلی سازمان در نوامبر 2014 بدان معناست که به رغم تداوم فزونی عرضه در بازار جهانی، اوپک احتمالا سقف تولید خود را تغییر نخواهد داد.
اوپک در نشست ماه نوامبر از کاهش تولید خود خودداری کرد تا تولید نفت در آمریکا و کشورهای دیگر با هزینه های بالا که در حال کاهش سهم اوپک از بازار بود، کاهش یابد.
یکی از مسئولان اوپک پس از بحث های کارشناسان در وین که معمولا قبل از نشست اصلی برگزار می شود به رویترز گفت: «تقاضا در حال بهتر شدن است و کاهش اندکی هم در عرضه شاهد هستیم. قیمت ها در حال افزایش یافتن است.»
یک مقام دیگر گفت: «بازار از نشست قبلی تاکنون خود را تطبیق داده است.» نشست بعدی اوپک قرار است روز 5 ژوئن برگزار شود.
روزنامه الحیات چاپ عربستان به نقل از یک منبع اگاه در اوپک که نخواست نامش فاش شود نوشت، انتظار نمی رود که اوپک در نشست هفته آینده تولید خود را کاهش دهد و این نشست احتمالا کوتاه خواهد بود.
اکثر تحلیلگران اتفاق نظر دارند که اوپک احتمالا سیاست تولیدی خود را بدون تغییر حفظ خواهد کرد.
تحلیلگران موسسه یو بی اس روز جمعه گفتند: «ما هیچ تغییر مورد توافقی را در سیاست اوپک در نشست این هفته نمی بینیم و انتظار داریم تولید با قدرت ادامه یابد، مگر اینکه اختلال پیش بینی نشده ای رخ بدهد.»
یو بی اس افزود: «هرچند اوپک مجددا بر عرضه زیاد تمرکز کرده است، اما کاهش قیمت ها ظاهرا تاثیر مورد نظر (اوپک) را بر تولید کنندگان غیر عضو اوپک گذاشته و آنها در حال کاهش سرمایه گذاری در این بخش هستند.»
با این حال، ممکن است برقراری توازن مجدد بین عرضه و تقاضا در بازار جهانی بیش از حدی که انتظار می رود به طول بیانجامد.

۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۴۳
تعداد بازدید : ۳۶۸