نفت و اقتصاد به اندازه داعش مهم است

نفت و اقتصاد به اندازه داعش مهم است
در بحبوحه نبرد علیه نیروهای داعش، یک مقام دولت عراق گفته است که جنگ در حوزه اقتصاد و نفت نیز به اندازه جنگ با گروه داعش اهمیت دارد.

  • به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، عادل عبد‌المهدی وزیر نفت عراق گفت: اهمیت بخش نفت و وضع اقتصادی کشور کمتر از جنگ با داعش نیست.

    وی با اشاره به جنگ نیروهای امنیتی عراق با گروههای تروریستی که بخشهایی از این کشور را در اشغال دارند، تاکید کرد: وزارت نفت عراق برنامه تصویب قانون نفت و گاز برای پرکردن شکاف میان استانهای تولیدکننده نفت و دولت فدرال بغداد را پیگیری خواهد کرد.

    وزیر نفت عراق در سومین نشست مشورتی دولت فدرال با دولتهای محلی که در میسان برگزار شد، افزود: می‌بینید که داعش تلاش می‌کندپالایشگاهها و میادین نفتی را تصرف کند تا از طریق فروش نفت و فرآورده‌های نفتی پول مورد نیاز را برای فعالیتهای تروریستی خود فراهم کند. این امر نشان می‌دهد که اهمیت نفت برای داعش کمتر از سلاح نیست.

    وی درباره ارتباط میان استانهای تولیدکننده نفت با دولت مرکزی گفت که تنظیم این ارتباط از طریق سه محور اصلی انجام می‌شود: ارتباط میان استانها با دولت مرکزی، ارتباط دولت مرکزی با شرکتها و ارتباط دولت مرکزی و دولتهای محلی با شرکتهای خارجی. عبدالمهدی خاطرنشان کرد: اگر قانون نفت و گاز وجود داشت، شکاف میان دولت مرکزی و دولتهای محلی به وجود نمی‌آمد. ما با جدیت تلاش می‌کنیم تا این قانون به تصویب برسد و اجرا شود.

    وزیر نفت عراق در ادامه گفت: امنیت و اقتصاد عراق و زندگی مردم این کشور با صادرات نفت در پیوند است. ما به اهمیت نفت و ضرورت افزایش صادرات آن باور داریم. هرگونه مانع بر سر راه توسعه بخش نفت بر کل کشور تاثیر می‌گذارد.

۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۴۳۴