هفت ماهه ۷۹ میلیارد متر مکعب گاز سوزاندیم

در هفت ماه نخست امسال ۷۹ میلیارد و ۲۸۹ میلیون متر مکعب در بخش های مختلف خانگی، تجاری، نیروگاه ها و صنایع کشور گاز سوزانده شد.به گزارش ایسنا، باوجود گرمای هوا در ۲۱۶ روز گذشته متوسط مصرف گاز طبیعی حدود ۳۶۷ میلیون متر مکعب در روز بوده است.

۷/۳۷ درصد مربوط به بخش خانگی
در این ۷/۳۷ درصد از مجموع مصرف گاز طبیعی معادل ۲۹ میلیارد و ۹۰۷ میلیون متر مکعب مربوط به بخش خانگی بوده که بیانگر متوسط روزانه ۱۳۸ میلیون متر مکعب است.
رشد ۷/۷ درصدی مصرف در هفت ماه نخست امسال
مقایسه آمار مصرف گاز در بخش های خانگی، تجاری، نیروگاه ها و صنایع هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با مصرف ۷۳ میلیارد و ۶۰۴ میلیون متر مکعب از افزایش پنج میلیارد و ۶۸۵ میلیون متر مکعب خبر می دهد که رشد ۷/۷ درصدی را حاکی است.حال با توجه به این که به طور معمول در ماه های سرد سال مصرف بخش خانگی تا بیش از چهار برابر نیز افزایش پیدا می کند، باید دید ظرفیت تولید گاز شیرین که حدود ۵۴۰ میلیون مترمکعب در روز است، برای تامین نیاز کشور در زمستان امسال کفایت خواهد کرد؟ اگرچه از طرف دیگر باید دید آیا اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه ها که گفته می شود از ماه آینده آغاز خواهد شد و احتمالا افزایش نسبی گاز طبیعی را در بر خواهد داشت، می تواند در کنترل مصرف گاز طبیعی موثر باشد؟
۶ آبان ۱۳۸۹ ۰۹:۳۸
ابرار |
تعداد بازدید : ۱,۱۴۹