تدوین نقشه راه توسعه پژوهش محور میدان مشترک یادآوران آغاز می شود

تدوین نقشه راه توسعه پژوهش محور میدان مشترک یادآوران آغاز می شود
رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدانها در پژوهشگاه صنعت نفت از آغاز تدوین نقشه راه توسعه پژوهش محور میدان مشترک یادآوران با هدف افزایش ضریب بازیافت میدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، محمد کرامتی با اشاره به این که پس از تکمیل تدوین نقشه راه توسعه پژوهش محور سومین میدان بزرگ نفتی دنیا (اهواز)، اولویت بعدی توسعه پژوهش محور میدان مشترک یادآوران است، یادآور شد: پژوهشگاه صنعت نفت در سال ٨٢، میدان یادآوران را دو بار مطالعه کرده و سناریوهای مختلف آن را نوشته است.

  • وی با بیان این که تیمی بسیار قوی در پژوهشگاه صنعت نفت برای توسعه میدان یادآوران در حال تشکیل است، گفت: هدف پژوهشگاه ارائه راهکاری علمی برای این میدان است که همه این اقدامها به افزایش ضریب بازیافت میدان مورد نظر منتهی و در صورت لزوم از مشاوران بین المللی نیز کمک گرفته می شود.

    رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدانها افزود: زیرساختها برای مطالعه میدان یادآوران آماده است و پژوهشگاه صنعت نفت منتظر دستور آغاز کار از طرف شرکت ملی نفت است.

    به گزارش شانا، برای هر میدان باید نقشه راه توسعه تدوین شود که این نقشه راه باید مبتنی بر محورهای اساسی مطالعات پایه ای، مدلسازی، ساخت پایلوت و بکارگیری فناوریهای نو باشد.

    یادآور می شود، براساس سیاستها و اولویتهای وزارت نفت، توسعه پژوهش محور میدانها به مراکز تحقیقاتی – پژوهشی واگذار شده است که پژوهشگاه صنعت نفت مسئولیت دو میدان فوق عظیم اهواز و یادآوران را برعهده دارد.

۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۱۵
تعداد بازدید : ۴۴۷