تکمیل خط لوله انتقال فرآورده پالایشگاههای جنوب به مرکز و شمال کشور

تکمیل خط لوله انتقال فرآورده پالایشگاههای جنوب به مرکز و شمال کشور
طزح احداث خط لوله رفسنجان-یزد- نایین با هدف تکمیل خطوط لوله انتقال فرآورده پالایشگاههای جنوب به مرکز و شمال کشور اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر امور مهندسی و طرحهای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در گفتگو با خبرنگار، با اعلام این خبر، افزود: این پروژه در بخش اول شامل ساخت خط لوله و در بخش دوم شامل ساخت تلنبه خانه می شود.

سیدابوالقاسم موسوی گفت: احداث این خطوط، حد فاصل رفسنجان تا یزد در مسیری به طول ٢٢٨ کیلومتر و یزد به نایین نیز در مسیری به طول ١١٠ کیلومتر اجرا می شود.

وی با بیان این که دو تلنبه خانه در رفسنجان و یزد نیز ساخته خواهد شد، تصریح کرد: برآورد مالی این طرح حدود ٤٥٠٠ میلیارد ریال است که از منابع داخلی شرکت تامین خواهد شد.

موسوی با اشاره به این که هم اکنون مشاور ناظر این طرح انتخاب و اقدامات اولیه انجام شده است، اظهار کرد: تکمیل این پروژه ٣٠ ماه زمان خواهد برد.

به گفته مدیر امور مهندسی و طرحهای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران این خط لوله تکمیل کننده خطوط لوله بندرعباس- سیرجان- رفسنجان و نایین – کاشان- ری خواهد بود که قرار است محصولات پالایشگاههای جنوب کشور از جمله خلیج فارس را به مرکز و شمال ایران منتقل کند.

به گزارش شانا،خطوط لوله بندرعباس-سیرجان- رفسنجان و نایین – کاشان- ری هم اکنون از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در دست اجراست.

۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۸
تعداد بازدید : ۳۳۸