تولید نفت اوپک به بالاترین رقم در ۲ سال گذشته رسید

تولید نفت اوپک به بالاترین رقم در ۲ سال گذشته رسید
تولید نفت اوپک در می ۲۰۱۵ به ۳۱.۲۲ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم در بیش از ۲ سال اخیر است.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از رویترز، نتایج تحقیقات نشان می دهد، با توجه به افزایش صادرات آنگولا و تولید بالای عربستان و عراق، که بیش از کاهش تولید تولیدکنندگان کوچک بوده، عرضه نفت اوپک در ماه می باز هم افزایش یافته و به بالاترین رقم در بیش از 2 سال اخیر رسیده است.
بر اساس این تحقیق افزایش تولید اوپک موجب شده که میزان تولید کشورهای عضو باز هم فراتر از 30 میلیون بشکه در روز برود. این نشان می دهد که تمرکز اصلی عربستان و دیگر اعضای کلیدی اوپک بر روی به دست آوردن سهم بیشتر از بازار است.
بر اساس تحقیق رویترز که از آمارهای کشتیرانی و اطلاعات به دست آمده از منابعی در شرکت های نفتی، اوپک و موسسه های مشورتی تهیه شده است، عرضه نفت اوپک در ماه می به 31.22 میلیون بشکه در روز رسیده، در حالی که این رقم در ماه آوریل 31.16 میلیون بشکه بود.
اوپک قرار است روز جمعه در وین تشکیل جلسه دهد، اما انتظار نمی رود که در این نشست تغییری در سیاست تولید نفت سازمان رخ دهد. قیمت نفت که در ماه ژانویه تا 45 دلار پایین آمده بود، اکنون به 65 دلار در هر بشکه رسیده و نشانه هایی از کند شدن عرضه نفت از سوی تولید کنندگان با هزینه بالا که رقیب اوپک هستند، دیده می شود.
کارستن فریچ، تحلیلگر کومرزبانک در این باره گفت: «هر تصمیمی جز تایید سیاست قبلی تولید در نشست آینده اوپک یک سورپرایز بزرگ خواهد بود.»
«رشد سریع تولید نفت آمریکا متوقف شده و قیمت نفت به میزان قابل توجهی ترمیم شده است.»
اگر این رقم درست باشد، عرضه نفت اوپک در ماه می، بالاترین میزان تولید این سازمان از اوت 2012 تاکنون است که اوپک در آن ماه 31.53 میلیون بشکه در روز تولید داشت.
بیشترین افزایش عرضه از سوی آنگولا بوده که در ماه می 58 محموله صادر کرده است.
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹
تعداد بازدید : ۳۹۷