مصرف بنزین کشور افزایش یافت

میانگین مصرف روزانه بنزین در هفته اول خردادماه، با هفت میلیون و ٤٤٣ هزار لیتر افزایش نسبت به هفته پیش، به بیش از ٧٦ میلیون رسید.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا، در هفته اول خردادماه (منتهی به هشتم خردادماه) ٥٣٤ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر در کشور مصرف شد که در مقایسه با هفته پیش از آن (٤٨٢ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر)، ٥٢ میلیون و یکصد هزار لیتر افزایش نشان می دهد.

بیشترین مصرف این فرآورده با ١٠٩ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر به روز سه شنبه (پنجم خرداد ماه)و کمترین آن با ٥٨ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر به روز جمعه (هشتم خرداد ماه) مربوط می شود.

براساس این گزارش، از مجموع بنزین مصرفی کشور در بازه زمانی یادشده، ٢٠ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر آن سوپر است که از میانگین روزانه دو میلیون و ٩٢٨ هزار لیتری این فرآورده حکایت دارد.

همچنین در هفته اول خردادماه، سوخت مایع (نفت گاز و نفت کوره) مصرفی کشور به ٧٥١ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر رسید.

در بازه زمانی یادشده ٥٧١ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر نفت گاز (گازوییل) و ١٨٠ میلیون لیتر نفت کوره در کشور مصرف شده است.

بیشترین مصرف گازوییل با ١١٨ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر در روز سه شنبه (پنجم خردادماه) و کمترین میزان مصرف این فرآورده نیز با ٥٥ میلیون و یکصد هزار لیتر در روز جمعه (هشتم خرداد ماه) بوده است.

همچنین، بیشترین مصرف نفت کوره با ٣٠ میلیون لیتر به روز دوشنبه (چهارم خرداد ماه)و کمترین میزان آن نیز با ١٧ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر به روز جمعه (هشتم خرداد ماه) مربوط می شود.

میانگین مصرف نفت گاز در هفته منتهی به هشتم خرداد ماه سال جاری ٨١ میلیون و ٦٨٥ هزار لیتر و میانگین مصرف نفت کوره نیز ٢٥ میلیون و ٧١٤ هزار لیتر بوده است.

در روز ششم خردادماه نیز میزان مصرف به 74.2 میلیون لیتر کاهش یافت و به تدریج روال عادی خود را در پیش گرفت.

علت اصلی افزایش مصرف بنزین در هفته اول خردادماه، تصمیم دولت برای یکسان سازی نرخ بنزین و نگرانی رانندگان از حذف ذخیره بنزین 700 تومانی آنها بوده است.

با تاکید وزارت نفت بر حفظ سهمیه ذخیره بنزین 700 تومانی تا پایان شهریور ماه، میزان مراجعه و سوخت گیری خودروها به جایگاه های عرضه به تدریج کاهش یافته و روند عادی یافته است.

پیش بینی می شود که میانگین مصرف بنزین در هفته های پیش رو همانند هفته های گذشته حدود 70 میلیون لیتر در روز باشد.
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹
تعداد بازدید : ۳۵۰