رونمایی از نخستین توربین سولار سنتار گازی ساخت داخل

رونمایی از نخستین توربین سولار سنتار گازی ساخت داخل
توربین سولار سنتار گازی مدل 4502-T ساخت داخل که در صنعت نفت کاربرد فراوانی دارد، برای نخستین بار با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، مراسم رونمایی از نخستین توربین سولار سنتار گازی با حضور رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و برخی از مدیران ارشد صنعت نفت در شرکت توربین ماشین خاورمیانه برگزار شد.

توربین های گازی یکی از اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت به ویژه در فرآیند تولید بخش های بالادستی است، توربین گازی سولار بیشترین کاربرد را بین سایر توربین ها در صنعت نفت دارد.

به دلیل شرایط تحریم، فرایند تامین قطعات و روزآمدی توربین های سولار سنتار گازی موجود در کشور با مشکلاتی همراه بود و از سوی دیگر به علت تغییرات حاصل در شرایط فرآیندی کارخانجات، ضرورت استفاده از توربین هایی با توان بالاتر احساس می شد که با ساخت این توربین در کشور این مشکل رفع شد.

130 دستگاه توربین سلار سنتار در صنعت نفت وجود دارد که 76 دستگاه آن در تاسیسات زیرمجموعه مناطق نفت خیز جنوب فعالیت دارد. این توربین توسط شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت توربین ماشین خاورمیانه ساخته شده است.

نخستین توربین سولار سنتار گازی مدل T4502 برمبنای تدوین دانش فنی بومی سازی شده در قالب پروژه پژوهشی با اعتبار 180 میلیارد ریال ساخته شده است.

این توربین بعد از مراحل نهایی تست و رونمایی به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تحویل داده شده و درمجتمع صنعتی شماره یک مارون - ایستگاه تقویت فشار گاز نصب و راه اندازی می شود.
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱
تعداد بازدید : ۷۰۰