افزایش قیمت بنزین با منطق اقتصاد سازگار نیست

افزایش قیمت بنزین با منطق اقتصاد سازگار نیست
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه افزایش یکباره قیمت بنزین با منطق اقتصاد سازگاری ندارد، گفت: بدون اطلاع‌رسانی نباید قیمت افزایش می‌یافت.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از فارس، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش یکباره قیمت بنزین از سوی دولت گفت: افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی که ما شاهد کاهش قیمت نفت و فرآورده‌های آن هستیم با منطق اقتصاد سازگاری ندارد، درحالی‌ که نفت به 60 دلار در هر بشکه رسیده ما شاهد افزایش 40درصدی قیمت بنزین در کشور هستیم.

وی افزود: یکی از توجیحات برای افزایش قیمت بنزین این است که گفته می‌شود ما بنزین را به قیمت بازار خلیج فارس می‌فروشیم سؤال اینجاست که آیا دستمزد کارگر و حقوق کارمندان نیز طبق آنچه که در حوزه خلیج فارس رایج است پرداخت می‌شود؟ اگر هر دوی اینها طبق آنچه که در حوزه خلیج فارس رایج است صورت پذیرد مشکلی نیست.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: بدتر از همه اینها این است که افزایش قیمت بنزین در روزهای اخیر بدون هیچ‌گونه مقدمه‌ای انجام شد، در واقع جامعه به لحاظ روانی آمادگی لازم جهت پذیرش این افزایش قیمت را نداشت و دولت باید اقدامات لازم را در این زمینه صورت می‌داد نه اینکه مردم صبح که از خواب بیدار می‌شوند بینند که بنزین گران شده است.

عزیزی همچنین اظهار داشت: این مسلم است که وقتی قیمت بنزین افزایش پیدا کند همه چیز گران می‌شود و وقتی بنزین خودروهای عمومی گران می‌شود به تبع کرایه‌‌ها و سایر کالاها نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: قیمت بنزین و گازوئیل بر همه چیز تأثیر دارد و در این میان تنها کارمندان و کارگرانند که سرشان بی‌کلاه می‌ماند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان اظهار داشت: بنده همیشه از دولت حمایت می‌کنم مشروط به اینکه رفتارهایش منطقی و قابل دفاع باشد. گران کردن یکباره بنزین قابل دفاع نیست و بنده به شدت به این رفتار دولت انتقاد دارم.

۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۲۴
تعداد بازدید : ۵۳۷