کشف مخازن سوخت قاچاق 140 هزار لیتری در بندرعباس

کشف مخازن سوخت قاچاق 140 هزار لیتری در بندرعباس
رئیس پلیس هرمزگان با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز رزمایش محرم در این استان، از لو رفتن محل دفن سه مخزن سوخت قاچاق هر کدام به گنجایش 140 هزار لیتر (دفن شده در زمین) در حوالی بندر شهید رجایی خبر داد.
سردار محمدعلی آخوندی که عصر شنبه با هدف تشریح رزمایش محرم در جمع خبرنگاران حاضر شده بود،‌ اظهار داشت: در رزمایش محرم که از ساعت سه بامداد روز 18 آذرماه آغاز و تا ساعت بامداد همین روز ادامه داشت، محلات شاه‌حسینی، آیت‌الله غفاری، 22 بهمن، 2 هزار و درخت سبز در بندرعباس زیرپوشش عملیات‌های متعدد پلیس و یگان‌های مختلف قرار گرفت.
وی با بیان اینکه محوریت این رزمایش پاکسازی محلات از وجود خرده فروشان مواد مخدر و مشروبات الکلی بود ابراز داشت: در این رزمایش از 500 مامور پلیس استفاده شد.
به گفته فرمانده انتظامی هرمزگان، کشف 485 قبضه سلاح سرد، 8 هزار و 163 قطعه سی دی غیر مجاز و دستگیری 160 نفر اراذل و اوباش محلات از جمله اقدامات و نتیجه مرحله رزمایش محرم است.
آخوندی همچنین با اعلام خبر انهدام محل دپو سوخت قاچاق در اطراف بندر شهید رجایی در مورد جزئیات این عملیات نیز یادآور شد: تعداد سه تانکر بزرگ هر کدام با ظرفیت ذخیره 140 هزار لیتر سوخت که در زمین دفن شده بود و از طریق تعبیه لوله‌هایی با اینچ بالا به طرف دریا سوخت قاچاق را به شناورها انتقال می‌داد در عملیات مدنظر کشف شد.

*باند ترانزیتی قاچاق مواد مخدر با یک تن تریاک در دام پلیس
این فرمانده ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف 25 دستگاه موتورسیکلت سرقتی، کشف انواع ضبط و پخش خودرو از سارقان و کشف وسایل منزل از سارقان طی این مرحله از رزمایش محرم در هرمزگان خبر داد.
وی همچنین از متلاشی کردن یک باند ترانزیت مواد مخدر در جاسک خبر داد و افزود: این باند ترانزیتی که قصد جابجایی یک تن ماده مخدر تریاک از سیستان بلوچستان به سمت بندرعباس و سپس استان فارس را داشت در مسیر جاسک با هوشیاری پلیس استان متوقف شد.
آخوندی با بیان اینکه در درگیری پیش آمده دو نفر از قاچاقچیان کشته، سه نفر مجروح، یک نفر دستگیر و چهار قبضه سلاح جنگی کلت و کلاش کشف و ضبط شد،‌ ابراز داشت: این عملیات موفقیت بزرگی برای پلیس محسوب می‌شود چرا که با هوشیاری کامل و دادن کمترین تلفات و خسارات مانع از جابجایی محموله مذکور شد.
وی در پایان همچنین به انهدام یک کارگاه تولید مواد مخدر شیشه در یکی از محلات بندرعباس اشاره و افزود: در این کارگاه شش کیلو و 420 گرم ماده مخدر صنعتی شیشه کشف و همچنین یک کارگاه تولید مشروبات الکلی در یک منزل مسکونی در شرق بندرعباس نیز شناسایی و منهدم شد.
۲۰ آذر ۱۳۹۰ ۱۷:۲۵
تعداد بازدید : ۱,۰۹۸