ایران درباره کاهش تولید برخی اعضای اوپک بحث می کند

ایران درباره کاهش تولید برخی اعضای اوپک بحث می کند
مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی از مازاد ٢ میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه ای نفت در بازار خبر داد و گفت: کاهش تولید کشورهایی که به دلیل غیبت نسبی ایران و بعضی از اعضا در این مدت افزایش تولید داشته اند، در نشست ١٦٧ مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، مهدی عسلی امروز (دوشنبه، ١١ خرداد ماه) در گفتگو با واحد خبر رادیو درباره اهمیت یکصد و شصت و هفتمین نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) که پنجم ژوئن (جمعه، ١٥ خردادماه) برگزار می شود، گفت: بعضی از کشورها که در دو تا سه سال گذشته با توجه به تحریمهای ایران و نا آرامی ها در منطقه آفریقای شمالی، تولید خود را افزایش دادند هم اکنون حاضر به کاهش تولید خود نیستند، بنابراین در این نشست بحث بر این است که آیا این کشورها که از غیبت نسبی ایران، لیبی و برخی کشورهای منطقه استفاده کردند، حاضر هستند تولید خود را به سطوح سال ٢٠١١ برگردانند؟

وی با یادآوری این که در سال ٢٠١١ اعضای اوپک تصمیم گرفتند سقف تولید این سازمان را در سطح روزانه ٣٠ میلیون بشکه تعیین کنند، افزود: در نشست ١٦٧ اوپک میان این دو دسته از کشورها بحث می شود و باید منتظر نتیجه آن ماند.

مدیر اموراوپک و روابط با مجامع انرژی با بیان این که همچنین دو دیدگاه در اوپک درباره مازاد عرضه نفت وجود دارد، تصریح کرد: هم اکنون بازار با مازاد روزانه ٢ میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه ای روبروست و به این دلیل دو نظر در اوپک وجود دارد و آن این که آیا این سازمان باید اقدامی برای حذف این  مازاد عرضه کند یا خیر.

عسلی در عین حال افزود: با توجه به این که تقاضا در حال افزایش است و احتمال می رود عرضه در آمریکای شمالی در آینده کاهش یابد، ممکن است اوپک سقف تولید خود را در این نشسا برای حفظ سهم خود تثبیت کند تا ببینید در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۴۷
تعداد بازدید : ۵۲۲