پیشرفت ٣٥ درصدی پروژه ساخت خط لوله دامغان - نکا

پیشرفت ٣٥ درصدی پروژه ساخت خط لوله دامغان - نکا
عملیات ساخت پروژه خط لوله دامغان - نکا با ٣٥ درصد پیشرفت فیزیکی تداوم دارد.

مجری خطوط لوله سراسری شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: کانال حدود ٨٠ کیلومتر از ١٥٠ کیلومتر این پروژه حفر شده و منتظر تحویل لوله ها در محل پروژه است.

حسن پایون افزود: تحصیل اراضی این پروژه پیشرفت ٧٥ درصدی به دست آورده و عملیات راه سازی پروژه نیز در حال انجام است.

وی درباره اعتبار اجرای کل پروژه گفت: با توجه به سخت گذر بودن (گذر خط لوله از مناطق کوهستانی و جنگلی) اعتبار مورد نیاز برای اجرای کل پروژه (کالا و اجرا) حدود شش هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

پایون با اشاره به این که زمان تحویل لوله های پروژه اول خرداد بوده است، افزود: متاسفانه شرکت لوله سازی اهواز رقم بالائی را برای حمل لوله ها در نظر گرفته است و همین امر موجب ضعف و کندی پروژه شده که امیدواریم با رفع این معضل، هر چه زودتر لوله ها به محل پروژه برسد.

حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: با بهره برداری از این خط، تغییری در تولید به وجود نمی آید و در صورت تکمیل این طرح، بالانس توزیع در این منطقه برقرار خواهد شد.

به گزارش شانا، پروژه خط لوله دامغان - نکا یکی از استراتژیک ترین خطوط در حال ساخت شرکت ملی گاز ایران محسوب می شود که با ساخت و بهره برداری از آن، پایداری توزیع گاز در کشور افزایش یابد.

بر پایه این گزارش، تزریق گاز به مازندران از طریق بهره برداری از خط لوله گاز دامغان - نکا، پیشرفت صنعتی منطقه را به دنبال خواهد داشت و مشکلات کمبود گاز منطقه مازنداران در فصل سرما مرتفع خواهد شد.

۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴
تعداد بازدید : ۵۰۷