ایران و آذربایجان پتانسیل گردشگری خود را ارتقا می دهند

ایران و آذربایجان پتانسیل گردشگری خود را ارتقا می دهند
ایران و آذربایجان قصد دارند به صورت مشترک عناصری مشابه از میراث فرهنگی دو کشور را به یونسکو ارائه کنند و تورهای گردشگری مشترکی را سازماندهی نمایند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از پایگاه خبری آذرنیوز، ایران و آذربایجان قصد دارند به صورت مشترک عناصری مشابه از میراث فرهنگی دو کشور را به یونسکو ارائه کنند و تورهای گردشگری مشترکی را سازماندهی نمایند.

این موضوع در زاگرب و در جریان دیدار مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی با ابوالفضل گارایف، وزیر گردشگری آذربایجان مطرح شد.

سلطانی فر برای شرکت در نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری به کرواسی سفر کرده است. در این دیدار، دو کشور همسایه در مورد هماهنگی در حوزه گردشگری با یکدیگر رایزنی کردند.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی ایران و آذربایجان گفت، ایران مصمم به توسعه روابط دو جانبه با دیگر کشورها از طریق استفاده از ظرفیت گردشگری است.

وی خاطر نشان کرد: «ما به دنبال هموار کردن مسیر برای مردم آذربایجان به عنوان کشور مسلمان همسایه هستیم که بیشترین اشتراکات را با ما دارد تا از این ظرفیت ها سود ببریم.»

گارایف نیز در این دیدار بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری های مشترک با ایران در زمینه گردشگری تاکید کرد و گفت، باکو قصد دارد فرآیند صدور ویزا به گردشگران را تسهیل نماید. وی افزود، توسعه یک سیستم صدور ویزای الکترونیک یکی از طرح های جمهوری آذربایجان است.

گارایف از سلطانی فر دعوت کرد تا برای امضای یک یادداشت تفاهم همکاری در این زمینه به باکو سفر کند. ایران یکی از مقصد های اصلی گردشگران آذربایجانی است و گردشگران ایرانی زیادی نیز هر سال به آذربایجان سفر می کنند. آذربایجان در سال 2014 بیش از  2میلیون گردشگر را جذب کرد و قصد دارد این رقم را به 5 میلیون نفر در سال برساند.

ایران نیز قصد دارد تعداد گردشگران خارجی ای که به این کشور سفر می کنند را در طی 20 سال به 20 میلیون نفر برساند. هرچند 50 درصد گردشگرانی که به ایران سفر می کنند به انگیزه های مذهبی به این کشور می آیند، اما گردشگرانی از اروپا، کانادا و استرالیا بیشتر از مناظر طبیعی در شمال و صحراهای آن در جنوب دیدن می کنند.

۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶
تعداد بازدید : ۴۵۲