واحد بودارکننده گاز در پارس جنوبی راه اندازی می شود

واحد بودارکننده گاز در پارس جنوبی راه اندازی می شود
رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به پیشرفت ٨٠ درصدی واحد بودارکننده گاز (ادورانت) اظهار کرد: این واحد اوایل تابستان امسال در فاز یک پارس جنوبی راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا منصور بزمی در گفتگو با خبرنگار، با اشاره به این که طراحی واحد بودار کننده گاز از دو سال پیش آغاز شده است، گفت: این واحد با دانش فنی متخصصان پژوهشگاه صنعت نفت در فاز یک پارس جنوبی، مراحل پایانی نصب را می گذراند.

وی تصریح کرد: پژوهشگاه صنعت نفت این واحد را با کارفرمایی شرکت ملی گاز و حمایت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز طراحی کرده و حدود ٨٠ درصد نصب شده است و امیدواریم اوایل تابستان امسال راه اندازی شود.

رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه ادامه داد: این ماده که یک محصول راهبردی برای صنعت گاز کشور به شمار می رود، در شبکه سراسری گاز تزریق می شود که تاکنون از خارج از کشور تامین شده است و در زمان تحریم با مشکلات بسیاری روبرو می شد.

به گزارش شانا، ادورانت (Odorant) ماده ای بودارکننده است که از آن برای بودار کردن گازطبیعی یا گاز مایع استفاده می شود؛ از آنجا که گازطبیعی فاقد بو است و در صورت نشت خطر آفرین خواهد بود با تزریق این ماده به جریان گاز طبیعی یا گاز مایع می توان از آن به عنوان ماده ای هشدار دهنده استفاده کرد.

۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷
تعداد بازدید : ۴۹۶