قیمت جهانی نفت افزایش و طلا کاهش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش و طلا کاهش یافت
قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با ادامه روند کاهشی خود به 1663 دلار و قیمت جهانی نفت نیز با افزایش به 107.76 دلار در هر بشکه رسید.
در بازار طلا، قیمت هر اونس این فلز گران‌بها در بازار آنلاین نیویورک با کاهش 20 دلاری نسبت به روز گذشته روبرو شد و 1663.70 دلار رسید.
قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز به پایین‌ترین میزان در 7 هفته گذشته رسید.
با وجود ناامیدی سرمایه‌گذاران از نشست رهبران اتحادیه اروپا، خرید طلا از شب گذشته تاکنون افزایش بسیار زیادی نداشته است؛ پیش از این با افزایش نگرانی‌های جهانی در مورد اوضاع اقتصادی جهان و بحران بدهی منطقه یورو، طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری با اقبال روبرو می‌شد و قیمت این فلز گران‌بها تا ثبت رکورد افزایش می‌یافت اما اکنون آشفتگی در بازارهای مالی قیمت طلا را به همراه دارایی‌های ریسک‌پذیر به پایین‌ترین قیمت ها کاهش داده است.
افزایش ارزش دلار یکی از دلایل مهم کاهش قیمت طلا عنوان شده است. قیمت این فلز طی یک ماه گذشته با ۱۲۲ دلار کاهش مواجه شده است.
در عین حال قیمت نفت سبک آمریکا در بازارهای جهانی با افزایش 28 سنتی روبرو شد و به 95.05 دلار به ازای هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز با 50 سنت افزایش به بشکه‌ای 107.760 دلار رسید.
۲۲ آذر ۱۳۹۰ ۱۸:۳۰
تعداد بازدید : ۱,۱۱۴