نعمت زاده: ایران باید هاب صنایع دریایی در منطقه شود

نعمت زاده: ایران باید هاب صنایع دریایی در منطقه شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای قرارداد ساخت پنج دستگاه دکل حفاری دریایی گفت: با توجه به وجود منابع عظیم هیدروکربن کشور در دریا، باید هاب صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه شویم.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، قرارداد ساخت پنج دستگاه دکل حفاری دریایی 350 فوتی برای اولین بار در کشور امروز (سه شنبه) در وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

این پروژه با مشارکت کنسرسیوم رضوی (متشکل از شرکت های خصوصی و شرکت های زیرمجموعه آستان قدس رضوی) به عنوان کارفرما و شرکت توسعه سازه های دریایی تسدید به عنوان پیمانکار اجرا می شود.

محمدرضا نعمت زاده با اشاره موقعیت جغرافیایی ایران اظهار داشت: کشور دسترسی بسیار خوبی در دریا و بزرگترین منابع گازی جهان را در دریا در اختیار دارد بنابراین باید ازتمام توانمندی های کشور در راستای رشد و توسعه صنایع دریایی به کار گرفت.

وی با بیان اینکه بخش غیردولتی و خصوصی باید در مسیر ساخت دکل های دریایی فعال شوند، گفت: در این راستا هدف حمایت و تقویت شرکت ها و بنگاه های خصوصی در زمینه پیمانکاری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، صنایع دریایی را در کشور یک صنعت فراموش شده برشمرد و اظهار داشت: کشوری که هزاران مرز آبی دارد، زیبنده نیست که وارد کننده تجهیزات خارجی باشد.

وی با اشاره به عقب ماندگی کشور در ساخت کشتی های حمل سوخت وکالا، تصریح کرد: تاکنون کشتی های زیادی برای حمل فرآورده های نفتی و حمل و نقل عمومی خریداری کردیم که اگر به سمت ساخت 50 درصد آنها در داخل حرکت می کردیم اکنون قطب صنعت دریایی در منطقه بودیم.

نعمت زاده اضافه کرد: این عقب ماندگی قابل جبران است بشرطی که همگی کمر همت ببندیم و با تلاش متخصصین و بهره گیری از امکانات داخلی در این راستا حرکت کنیم.
۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۲۰
تعداد بازدید : ۵۴۵