تجمع معترضان در اداره اشتغال منطقه ویژه پارس

تجمع معترضان در اداره اشتغال منطقه ویژه پارس
جمعی از جویندگان کار منطقه ویژه عسلویه صبح امروز در اعتراض به نحوه استخدام کارگر در پروژه‌های نفتی و گازی این منطقه ویژه اقتصادی در محل دفتر اشتغال و سازمان منطقه ویژه عسلویه تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از تنگستان نما،براساس اخباری که به وسیله منابع ایلنا بدست آمده است در این تجمع صنفی که از حوالی ساعت 9 تا 10 صبح امروز برگزار شد حدود 200 نفر از بومیان جوینده کار عسلویه شرکت داشتند.

گفته می‌شود به دنبال برپایی این تجمع مسئولان منطقه ویژه عسلویه با حضور در جمع نمایندگان تجمع کنندگان وعده داده‌اند که تا چند روز آینده به خواسته آنها مبنی بر توزیع عادلانه فرصت‌های شغلی رسیدگی کنند.

در این رابطه «بوهندی کمالی» مسئول شورای اسلامی بخش چاه‌مبارک منطقه عسلویه به ایلنا گفت: مدت‌هاست که اهالی منطقه نسبت به نحوه استخدام کارگران شاغل در پروژه‌های عسلویه معترض هستند.

وی افزود: هرچند به دلیل متفاوت بودن مقررات اشتغال مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شرایط کار در منطقه ویژه اقتصادی عسلویه دشورای‌های خاص خودش را دارد اما واقعیت این است حتی در این شرایط نیز تمایل چندانی برای استخدام کارگران بومی وجود ندارد.

کمالی افزود: بصورت مشخص پیمانکاران و کارفرمایان پروژه‌های منطقه عسلویه نیروهای غیر بومی را به نیروهای بومی ترجیح می دهند و برای همین است که بیشتر نیروهای بومی حتی با وجود داشتن تحصیلات و تخصص بیکارند.

وی مدعی شد: براساس اطلاعاتی که از وضعیت جویندگان کار در اداره کار عسلویه ثبت شده است در حال حاضر حدود 800 نفر از جوانان این منطقه با داشتن مدارک تحصیلی دیپلم تا کارشناسی ارشد بیکارند.

وی افزود: غیر منصفانه است که جوانان جوینده کار در عسلویه با وجود داشتن تحصیلات دانشگاهی و زندگی در محیطی که به واسطه فعالیت واحدهای پتروشیمی آلوده شده است نتوانند مانند سایر جویندگان کار موفق باشند.

19

20

22

24

25

26

۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۳
تعداد بازدید : ۵۸۷