اگر خریداری باشد امسال تمامی پتروشیمی ها را واگذار می کنیم

بر اساس گزارش هیات عالی واگذاری ها تا کنون 50 درصد از سهام پتروشیمی کشور به بخش خصوصی واگذار شده است و اگر خریداری باشد تا پایان سال تمام پتروشیمی ها را واگذار خواهیم کرد.


عبدالحسین بیات معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی ایران با اعلام این مطلب اذعان داشت: در روند واگذاری ها سهم بازار به ارزش اسمی منتقل شده که این امر تعیین درصد واگذاری های صورت گرفته را سخت می کند، اما براساس اعلام هیات عالی واگذاری ها تا کنون 50 درصد از مجموع سهام 88 مجتمع و طرح های پتروشیمی کشور به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی با اشاره به تشکیل هلدینگ پتروشیمی های کشور افزود: اساسنامه هلدینگ پتروشیمی ایران مصوب و دارایی های قابل واگذاری شرکت های پتروشیمی به این هلدینگ منتقل شده و اساسنامه این هلدینگ از سوی سازمان بورس پذیرفته شده است.
مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران تصریح کرد: به منظور واگذاری هلدینگ پتروشیمی ایران لازم بود تا در ابتدا ترازنامه اولیه این هلدینگ تهیه شود که این اقدام صورت گرفته است.
بیات خاطرنشان کرد: تهیه ترازنامه تلفیقی هلدینگ پتروشیمی از دیگر اقداماتی است که باید در راستای اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و واگذاری پتروشیمی ها صورت بگیرد.
معاون وزیر نفت متذکر شد: پس از ارسال این ترازنامه ها به بورس و تصویب آنها، اگر خریداری برای سهام شرکت های پتروشیمی وجود داشته باشد به طورقطع قصد داریم این شرکت ها را تا پایان امسال به بخش خصوصی واگذار کنیم.
۶ آبان ۱۳۸۹ ۰۹:۴۲
موج |
تعداد بازدید : ۱,۱۴۸