مدیرعامل شرکت ملی نفت از شرکت لوله گستر اسفراین بازدید کرد

مدیرعامل شرکت ملی نفت از شرکت لوله گستر اسفراین بازدید کرد
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری و هیئت همراه به منظور آشنایی با توانمندی و ظرفیتهای موجود در کشور از شرکت لوله گستر اسفراین بازدید کردند.

  •  به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، رکن الدین جوادی به همراه محمدرضا مقدم، معاون پژوهشی و فناوری وزیر نفت و برخی مدیران ارشد صنعت نفت دیروز (دوشنبه ١١ خرداد ماه) از آخرین دستاوردها و توانمندیهای شرکت لوله گستر اسفراین با هدف حمایت از ساخت داخل و همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی بازدید کرد.

    این هیئت از آخرین فناوریهای به کار رفته در پنج خط تولیدی شرکت لوله گستر اسفراین؛ لوله سازی، عملیات حرارتی، تکمیلی کیسینگ، خط تکمیلی تیوبینگ و خط کوپلینگ بازدید و قابلیتهای این خطوط را بررسی و ارزیابی کردند.

    بر اساس این گزارش، لوله های فولادی بدون درز مورد مصرف در صنعت نفت یکی از ١٠ گروه کالای اساسی مورد تاکید وزیر نفت برای ساخت داخل است.

    جوادی پیش تر گفته بود که با توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، تمرکز بر حوزه ساخت داخل در وزارت نفت مورد تاکید بسیار قرار دارد،به طوری که هم اکنون برای تولید ١٠ گروه کالای صنعت نفت در داخل کشور در سه سال آینده برنامه ریزیهای لازم صورت گرفته است.

    رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالهای گذشته با ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی تأکید کردند که لازم است قوای کشور بی‌درنگ و با زمان‌بندی مشخص، اقدام به اجرای این سیاستها کنند و با تهیه قوانین و مقررات لازم و تدوین نقشه راه برای عرصه‌های مختلف، زمینه و فرصت مناسب برای نقش‌آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی را در این جهاد مقدس فراهم آورند.

    این گزاش می افزاید: ١٠ گروه کالای اساسی مورد تاکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران شامل تجهیزات سرچاهی و تجهیزات رشته تکمیلی درون چاهی، پمپهای درون و سرچاهی، انواع مته های حفاری، انواع شیرهای کنترلی ، ایمنی و تجهیزات جانبی، انواع لوله ها، الکتروموتورهای ضد انفجار و دور متغیر، ماشینهای دوار، فولادهای آلیاژی ، ابزارهای اندازه گیری در حفاری و پیگهای هوشمند است.

    بر اساس این گزارش، علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس - عزت الله اکبری، مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالا - محمدرضا تاکایدی ، قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و غلامحسین منصورنژاد مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر در امور پژوهش و فناوری را در این بازدید همراهی می کردند.

۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۴
تعداد بازدید : ۵۱۳