شرکت پخش مستقیماً مسئولیت تأمین سوخت مناطق سردسیر را برعهده گرفت

شرکت پخش مستقیماً مسئولیت تأمین سوخت مناطق سردسیر را برعهده گرفت
خبرگزاری تسنیم: پیرو اختلالات به وجود آمده در تأمین سوخت مناطق سردسیر کشور در فصل بهار و به منظور افزایش سرعت در تخصیص سوخت، فرمانداری ها از پروسه تأمین سوخت منازل مسکونی مناطق سردسیر حذف شدند و شرکت پخش مستقیماً این مسئولیت را بر عهده گرفت.
در طول سال برای مناطق سردسیر کشور که به شبکه سراسری گاز دسترسی ندارند، به منظور تأمین سوخت گرمایشی منازل مسکونی، سهمیه نفت سفید و گازوئیل به صورت ماهانه تخصیص پیدا می کند.

ساکنان این مناطق برای ثبت نام دریافت این سهمیه ها باید با مراجعه به سامانه درخواست فرآورده های نفتی، تقاضای خود را به ثبت برسانند. تا پایان سال گذشته روال ثبت نام و تخصیص سهمیه های سوخت منازل مسکونی بدین صورت بود که متقاضیان باید نوع درخواست خود را "تأیید فرمانداری" ثبت می کردند و درخواست های ثبت شده در سامانه برای تأیید به فرمانداری منطقه فرستاده می شد تا فرمانداری ها پس از تأیید درخواست ها، مقدار آنرا به شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارسال کنند.

ابتدای سال جاری نیز بر اساس همین روال، ثبت نام ها برای دریافت سهمیه بهاره سوخت انجام گرفت اما برنامه دولت برای تغییر نرخ فرآوردههای نفتی و هماهنگ شدن شرکت پخش با فرمانداری ها از یک سو و عملکرد ضعیف فرمانداری ها در کاهش زمان اداری این هماهنگی ها از سوی دیگر موجب شد تا با گذشت بیش از 70 روز از سال جاری، هنوز سهمیه بهاره سوخت گرمایشی منازل مسکونی در نقاط سردسیر کشور در اکثر نقاط تأیید و ارسال نشود.

از اینرو در تصمیمی جدید از سوی دولت، از این پس فرمانداری ها از پروسه تأمین سوخت منازل مسکونی مناطق سردسیر حذف شدند و شرکت پخش مستقیما این مسئولیت را برعهده گرفت.

بر این اساس، متقاضیان دریافت سوخت منازل مسکونی در مناطق سردسیری که دسترسی به شبکه سراسری گاز کشور ندارند، برای دریافت سهمیه سوخت گازوئیل یا نفت سفید با مراجعه به سامانه درخواست فرآورده های نفتی (http://www.tejaratasan.ir) می بایست به جای گزینه "تأیید فرمانداری" نوع سوخت مورد درخواست خود را "منازل مسکونی" انتخاب کنند و این درخواست مستقیما برای رسیدگی به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همان منطقه ارسال خواهد شد.

۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۴۳
تسنیم |
تعداد بازدید : ۵۰۵