صف آرایی شرکتهای فرانسوی برای حضور در صنعت گاز ایران

صف آرایی شرکتهای فرانسوی برای حضور در صنعت گاز ایران
مدیران عامل ١٥ شرکت بزرگ فرانسه از جمله TOTAL ، TECHNIP، SCHNEIDER، VINCI ENERGY و... در حاشیه کنفرانس جهانی گاز و جلسه با اتحادیه کارفرمایان فرانسه (MEDEF) برای حضور در صنعت گاز ایران به صورت مستقیم با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مذاکره کردند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از سایت خبری شانا مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران که برای حضور در کنفرانس جهانی گاز به فرانسه سفر کرده است به خبرنگار گفت: این شرکتها آمادگی خود برای حضور، سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های مختلفی که در صنعت گاز ایران است را اعلام کردند.

حمیدرضا عراقی با بیان این که این ملاقاتها در غرفه شرکت ملی گاز ایران و در نمایشگاه پاریس برگزار شد، افزود: در حاشیه کنفرانس جهانی گاز شرکت نفت فرانسه و شرکت بوتاش ترکیه نیز با هیئت ایرانی مذاکره داشتند.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسه با اتحادیه کارفرمایان فرانسه (MEDEF) نیز از جمله برنامه هایی بود که از پیش هماهنگ شده بود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: این اتحادیه شامل ١٠٠ شرکت بزرگ فرانسوی از جمله توتال، ایرباس، چندین بانک بزرگ و شرکتهای سرمایه گذار است که در حوزه انرژی، خطوط انتقال، ساخت پالایشگاه، ذخیره سازی و دیگر بخشهای صنعت نفت و گاز حضور دارند.

به گفته وی، فرصتهای سرمایه گذاری در ایران را در این جلسه که با هماهنگی سفارت ایران در فرانسه برگزار شده بود ارائه و در ادامه به پرسشهای آنها در زمینه های مختلف پاسخ داده شد.

عراقی یادآور شد: شرکت ملی گاز ایران در نمایشگاه پاریس، ١٨ پروژه بزرگ از جمله خط نهم و یازدهم سراسری، ادامه خط هفتم سراسری، طرحهای ذخیره سازی و... را برای سرمایه گذاری معرفی کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که استقبال بسیار خوبی از حضور ایران در کنگره جهانی گاز و نمایشگاه شده است، تصریح کرد: در این جلسه ها روشهای سرمایه گذاری BOO، BOT ، سرمایه گذاری مستقیم و... به صورت کامل تشریح شد.

وی اعلام کرد: اتفاق مهم دیگری که در این دوره از نمایشگاه و کنفرانس جهانی گاز افتاد، انتخاب دو نفر از هئیت ایرانی به عنوان رئیس کمیته تخصصی و عضو کمیته برگزاری سه سال آینده کنفرانس بود.

عراقی ادامه داد: از سوی دیگر، هئیت ایرانی در این دوره ریاست سه پنل تخصصی را نیز برعهده داشتند.

به گزارش شانا، کنفرانس جهانی گاز (WGC)‌ بزرگترین و مشهورترین گردهمایی فعالان صنعت گاز جهان است که حدود چهار هزار نفر از بیش از ١٠٠ کشور دنیا را گرد هم می آورد.

اتحادیه بین‌المللی گاز در سال ١٩٣١ به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی پایه‌گذاری شد. ماموریت IGU حمایت از (صنعت) گاز به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر سیستم پایدار انرژی جهان، همچنین تقویت زمینه‌های پیشرفت سیاسی، فنی و اقتصادی صنعت گاز اعلام شده است.

دوره بعدی IGU سه سال دیگر در آمریکا برگزار می شود.

۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۵۵
تعداد بازدید : ۴۵۳