بیانیه پایانی صد و شصت و هفتمین نشست عادی اوپک

بیانیه پایانی صد و شصت و هفتمین نشست عادی اوپک
اعضای اوپک در پایان نشست ١٦٧ خود سقف تولید نفت این سازمان را ثابت نگه داشتند و زمان اجلاس عادی بعدی را نیز چهارم دسامبر ٢٠١٥ تعیین کردند.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، در این نشست،به صلاح خبری به دلیل انتصاب وی به سمت وزیر انرژی الجزایر و همچنین به اسدروبال چاوز، به خاطر انتصابش به عنوان وزیر نفت و معدن ونزوئلا تبریک گفته شد.

در ادامه، گزارشهای دبیر کل اوپک درباره چشم انداز بازارهای جهانی نفت خام، گزارش هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک و دیگر گزارشهای واحدهای اداری اوپک مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

در این نشست ١٢ کشور عضو اوپک درباره حفظ سقف تولید اوپک در سطح روزانه ٣٠ میلیون بشکه به اجماع رسیدند و اوپک از اعضای خود خواست تا به این سقف تولید پایبند باشند.

همچنین رئیس هیئت نمایندگان اکوادور در نشست ١٦٧ اوپک به تشریح روند شکایت این کشور علیه شرکتهای شورون و «تگزاکو پترولیوم» پرداخت و اعضای اوپک نیز حمایت خود را از دولت اکوادور و حق حاکمیت آن بر منابع طبیعی این کشور اعلام کردند.

وزیران نفت اوپک همچنین ایوان اورلانا، نماینده ونزوئلا را به عنوان رئیس جدید هیئت عامل اوپک تا پایان دسامبر سال جاری میلادی، منصوب کردند، همچنین، محمد حامل، نماینده الجزایر در هیئت عامل اوپک نیز برای همین مدت به عنوان جانشین وی انتخاب شد.

همچنین مقرر شد اجلاس عادی بعدی اوپک چهارم دسامبر سال جاری میلادی در وین برگزار شود.

نشست ١٦٧ اوپک در غیاب وزیر  نفت نیجریه، به ریاست محمد بن صالح الساده، نایب رئیس دوره‌ای سابق این سازمان و وزیر صنعت و انرژی قطر برگزار شد.

۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۵۹
تعداد بازدید : ۴۶۲