افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی همه بخش‌ها منطقی نیست

افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی همه بخش‌ها منطقی نیست
نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: حذف سهمیه بنزین و افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی همه بخش‌های جامعه منطقی نیست.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری فارس، محمدسعید انصاری امروز با تاکید بر اینکه حذف سهمیه بنزین و افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی همه بخش‌های جامعه منطقی نیست، اظهار کرد: این اقدام دولت در راستای اجرای قانون بوده و باید در کنار تک نرخی کردن فرآورده‌های نفتی و حذف سهمیه‌بندی نسبت به حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار دهد.
وی اضافه کرد: متاسفانه دولت با همین نرخ یک‌هزار تومان بنزین، یارانه پرداخت می‌کند که یارانه بیشتر نصیب ثروتمندان جامعه می‌شود که این موضوع برای اقتصاد کلان کشور مفید نخواهد بود و باعث سوءاستفاده و قاچاق سوخت می‌شود.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت پیش از اجرایی کردن این قانون باید به فکر برخی صنایع، بخش‌های حمل و نقل عمومی به‌ویژه حمل و نقل دریایی باشد و بسته‌های حمایتی برای آنها در نظر بگیرد.

انصاری خاطرنشان کرد: از جمله بخش‌هایی که در صورت عدم حمایت دولت می‌توان تضعیف شود حمل و نقل دریایی و شناورهای تجاری و صیادی هستند.

وی ادامه داد: این فشار و مشکلات بیشتر بر شناورهای تجاری و صیادی کوچک که معمولا اقشار ضعیف بر روی آن کار می‌کنند مشخص‌تر و بیشتر است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: به‌ زودی این موضوع در دستور کار کمیسیون انرژی با حضور وزیر نفت بررسی و راهکارهای عملی برای حل مشکلات صیادان و شناورهای تجاری قرار خواهد گرفت.

انصاری اضافه کرد: دولت هم‌اکنون نیز برای فشار نیامدن بر اقشار جامعه و جلوگیری از تورم فرآورده‌های نفتی به‌ویژه بنزین را با نرخ یک‌هزار تومان عرضه می‌کند که در واقع نرخ واقعی آن نیست و در واقع یارانه پرداخت می‌کند و باید این نرخ نسبت به قیمت جهانی به‌ویژه کشورهای همسایه پایین‌تر باشد.
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۴
تعداد بازدید : ۴۷۸