عربستان در اوپک از افت قیمت نفت بیشترین ضرر را خواهد داشت

عربستان در اوپک از افت قیمت نفت بیشترین ضرر را خواهد داشت
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه عربستان در پی جنگ علیه یمن مجبور است یا میزان تولید نفت را افزایش دهد و یا در همین حد نگه دارد گفت: قطعا در صورت افت قیمت نفت بیشترین ضرر و آسیب متوجه عربستان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از ایسنا، محمد سعید انصاری،‌ در ارزیابی از نشست اخیر اوپک و مواضع عربستان و کشورهای همسو با آن گفت: با توجه به تحریم‌ها و جنگی که عربستان علیه یمن راه انداخته نیاز به مسائل مالی برای دفاع از این حمله ناجوانمردانه به یمن دارد و مجبور است یا میزان را افزایش دهد یا در همین حد نگه دارد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس افزود: یکی از موارد مهمی که از طرف وزیر نفت کشورمان در این نشست مطرح شد این بود که بعد از لغو تحریم‌ها می‌خواهیم جایگاهمان را مجددا در اوپک پیدا کنیم که این مساله را تقریبا همه پذیرفته بودند جز عربستان که بیان می‌کرد سهمیه خود را کم نمی‌کند.

وی با ابراز امیدواری از این که پس از لغو تحریم‌ها به میزان تولید خود پیش از تحریم برسیم اظهار کرد:‌ با توجه به مواضعی که عربستان در پیش گرفته قطعا بیشترین ضرر در صورت افت قیمت نفت متوجه عربستان است نه ایران.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:‌ عربستان به لحاظ موقعیت سیاسی حرکتی که انجام می‌دهد برای کشورهای عضو اوپک رضایت آور نیست و ممکن است برای کشورهای عضو اوپک تزلزلی در سهمیه آنها به وجود آید که مورد رضایت همگان نیست و ایران هم بالطبع دنبال این است که واقعیت‌ها روشن شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ابراز امیدواری کرد که مذاکرات به نتیجه برسد و با پذیرش قطعنامه تحریم‌ها هم برداشته شود.

۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۱۰
تعداد بازدید : ۵۰۰