اوپک سقف ۳۰ میلیون بشکه‌ای تولید را تغییر نداد

اوپک سقف ۳۰ میلیون بشکه‌ای تولید را تغییر نداد
کشورهای عضو اوپک طی نشست نیم سالانه خود در وین، سقف تولید ۳۰ میلیون بشکه در روز را تغییر ندادند و همین امر قیمت نفت را در معاملات روز جاری کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از فارس، در نشست اخیر سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، تصمیم وزرا و نمایندگان کشورها بر این شد که سقف تولید برای ۶ ماه‌ آینده و تا برگزاری نشست بعدی این سازمان تغییر نکند.

این تصمیم در حالی است که مازاد عرضه همچنان در بازار جهانی نفت وجود دارد و همین امر مدت هاست که قیمت نفت را پایین نگه داشته است.

اعضای این سازمان که در حال حاضر حدود یک سوم نفت مورد نیاز جهان را تأمین می کنند با هدف حفظ سهم خود از بازار جهانی از یک سو و همچنین فشار بر تولید نفت پرهزینه شیل آمریکا از سوی دیگر سقف تولید خود را طی ماه های گذشته و ماه‌های آینده تغییر نداده و نخواهند داد.

این تصمیم اوپک قیمت نفت را طی ساعت‌های گذشته کاهش داده است، به طوری که در حال حاضر این دیدگاه در بازار جهانی وجود دارد که حضور مازاد عرضه همچنان در سطح جهان ادامه خواهد داشت.

کارشناسان معتقدند، این اقدام اوپک در راستای ضربه زدن به تولید کنندگان نفت شیل و همچنین نفت آب های عمیق که به دلیل هزینه بالای تولید آنها نیازمند قیمت بالای نفت هستند، صورت می‌گیرد.

در این نشست وزرای نفت کشورهای عضو اوپک اعلام کردند که قیمت نفت بشکه‌ای حدود ۷۵ تا ۸۰ دلار برای آنها مطلوب بوده و می تواند به این کشورها در زمینه تأمین مخارج و بودجه خود کمک کند.

۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۱۱
تعداد بازدید : ۴۳۷