داعش در نزدیکی چاههای نفت لیبی

داعش در نزدیکی چاههای نفت لیبی
فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در لیبی در حال گسترش است و بیم آن می‌رود که تعدادی از میادین نفتی لیبی به تصرف این گروه درآید.

  • به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از شانا، تروریست‌های داعش یکی دیگر از شهرهای لیبی را به تصرف خود درآورند و حوزه نفوذ در این کشور شمال آفریقا را گسترش دادند. بر این اساس، وزیر خارجه لیبی ضمن اشاره به افزایش فعالیت‌های داعش در مناطقی از این کشور هشدار داد: نیروهای داعش در نزدیکی برخی از چاه‌ها و میدان‌های نفتی هستند و ممکن است آنها را تصرف کنند.

    بر پایه این گزارش، گروه داعش که بخش‌هایی از عراق و سوریه را تحت کنترل دارد، از شکاف موجود بین دو دولت شرقی و غربی و جنگ آنها برای تصاحب قدرت استفاده کرده و بخش‌هایی از این کشور را به تصرف خود درآورده است. داعش امسال شهر سرت و فرودگاه آن را تصرف و ساختمان‌های دولتی این شهر را اشغال کرد.

    حال گزارش‌ها حاکی از آن است که داعش شهر کوچک هروا در شرق سرت را نیز اشغال کرده است. این گروه اعلام کرد که به تعدادی از چاهها و میدان‌های نفت حمله کرده است. نیروهای داعش همچنین حضوری پررنگ در شهر درنا (در شرق لیبی) دارند و در مهمترین شهر این منطقه یعنی بنغازی حملات انتحاری انجام داده‌اند.

    برخی کارشناسان نفتی معتقدند، اگر فعالیت‌های داعش ادامه یابد و میدان‌های نفتی لیبی به دست آنها بیفتد، ممکن است بازارهای نفت با افزایش قیمت‌ها به آن واکنش نشان دهند. در مقابل، عده‌ای دیگر می‌گویند: با این اتفاق، داعش نفت را به قیمت‌های ارزانتری در اختیار خریداران قرار خواهد داد، به همین دلیل سطح قیمت‌ها بیش از پیش افت خواهد کرد.

    میزان تولید نفت خام لیبی در آوریل امسال به ٤٦٨ هزار بشکه در روز رسید

۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۴۴
تعداد بازدید : ۵۱۰