انتشار پنج هزار میلیارد اوراق مشارکت نفتی

انتشار پنج هزار میلیارد اوراق مشارکت نفتی
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ماه آینده و با هدف تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرحهای صنعت نفت، از طریق سیستم بانکی اوراق مشارکت منتشر می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از اویل نیوز،"رکن الدین جوادی" اظهار داشت: مبلغ این میزان اوراق مشارکت مطابق با رقم اعلام شده در قانون بودجه است.

طبق قانون بودجه امسال کل کشور اجازه انتشار پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با هدف تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرحهای صنعت نفت داده شده است.
وی تصریح کرد: اوراق مشارکت مورد نظر نفت برای همه پروژه های نگهداشت و ازدیاد برداشت برای همه مناطق عملیاتی با اولویت پارس جنوبی و مناطق نفتخیز جنوب خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه در سال ٩٣ انتشار پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شده بود، افزود: به دلیل اینکه شرکت ملی نفت تعهدهای سررسید شده زیادی را به بانکهای مختلف و بانک مرکزی از گذشته داشت، اجازه انتشار اوراق مشارکت داده نشد و پنج هزار میلیارد تومان از منابع پیش بینی شده شرکت ملی نفت ایران در سال گذشته تحقق نیافت.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به همراهی مجلس شورای اسلامی برای استمهال دو ساله اصل و فرع بدهی های شرکت ملی نفت ایران و کاهش فشار بدهی ها و نقدشوندگی بدهی ها از سوی بانک مرکزی و دیگر بانکهای تجاری، گفت: با این شرایط امکان تامین اوراق مشاکت در سال ٩٤ فراهم شده است.
به گزارش وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران پیش از این یادآور شده بود که اوراق مشارکت یکی از محلهای درآمدی تامین مالی این شرکت است که در قانون بودجه، در بخش بودجه های عمرانی تحت عنوان «سایر منابع» درنظر گرفته شده است.
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۵۴
تعداد بازدید : ۴۸۴