مردم منتظر گشایش سریع در اقتصاد با لغو تحریم‌ها نباشند

مردم منتظر گشایش سریع در اقتصاد با لغو تحریم‌ها نباشند
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید با بیان اینکه امام خمینی(ره) از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب بر اجرای شاخص‌های کنونی اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند، گفت: به هیچ عنوان نباید منتظر گشایش‌های سریع در اقتصاد با لغو تحریم‌ها باشیم.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم حمید رضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ، با اشاره به اینکه از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی مسئله اعمال تحریم‌های مختلف برضد کشور مطرح بود، اظهار داشت: پیش از انقلاب ایران به‌عنوان یک کشور حائز اهمیت برای آمریکا تلقی می‌شد که در تمام حوزه‌ها به‌ویژه بخش اقتصادی وابستگی شدیدی به کشورهای غربی داشت.

وی با بیان اینکه در آن مقطع توجه به تولید ملی مفهوم قابل اهمیتی در کشور به شمار نمی‌آمد، افزود: به نظر می‌رسد اقتصاد دولتی و اقتصاد نفتی از همان روزهای سلطنت شاه در ایران پایه‌گذاری شده است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی منافع کشورهای غربی و به‌خصوص آمریکا در ایران به خطر افتاد، تصریح کرد: در آن شرایط اعمال تحریم‌های اقتصادی برضد کشور طبیعی بود چرا که آنان می‌خواستند با ابزارهای مختلف منافع خود را در ایران حفظ کنند.

 فولادگر با یادآوری 8 سال جنگ تحمیلی که کشور را در شرایط سختی قرار داده بود، گفت: کشورهای غربی در طول این سال‌ها ابزارهای مختلفی را برای تسلط بر ایران اجرا کرده‌اند اما خوشبختانه این کشور  با تکیه بر توانمندی و نیروی انسانی خود توانست بر تمام این مشکلات فائق شود.

وی به آخرین تحریم‌های کشورهای غربی برضد ایران که ارتباط نزدیک با مسائل انرژی هسته‌ای دارد اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب در وصیت‌نامه و صحیفه نور خود نکات قابل توجهی را به مسئولین گوشزد کرد که اگر این موضوعات به‌نحو شایسته‌ای در آن دوران اجرا می‌شد به‌طور حتم کشور با مشکلات فعلی روبه‌رو نبود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید با تأکید بر "عدم اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در کشور باعث شده تا ما در مذاکرات بین المللی آن‌چنان که باید قدرتمند حاضر نشویم" اظهار داشت: باید با همت همه، از فرصت‌ها استفاده و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های حمایت از تولید و سیاست‌های کلی اصل 44 را در کشور اجرایی کنیم تا در نهایت بتوانیم با تکیه بر توانمندی‌های خود از وابستگی به سایر کشورها جلوگیری کنیم.

فولادگر با ابراز اینکه همچنان در حمایت از تولید ضعیف عمل کرده و این باعث شده تا آسیب پذیری کشور نسبت به اعمال تحریم‌های مختلف افزایش یابد، افزود: چه تحریم‌های بین المللی بر ضد ایران برطرف و چه تمدید شود باید سیاست‌های مناسبی را برای حمایت از تولید داخل داشته باشیم.

وی با تذکر "به هیچ عنوان نباید منتظر گشایش‌های سریعی در اقتصاد با لغو تحریم‌های بین المللی باشیم" تصریح کرد: اگر تحریم‌های بین المللی بر ضد کشور لغو شود سالیان سال طول می‌کشد تا شرایط اقتصادی کشور مطلوب شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: تأثیرگذاری مثبت لغو تحریم‌های بین المللی در کشور به هیچ عنوان در کوتاه‌مدت امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه مسئولین باید به‌صورت جدی اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را در تمام دستگاه‌ها مدنظر قرار دهند، اظهار داشت: البته باید این نکته را متذکر شوم که لغو تحریم‌های بین المللی نباید به‌معنی باز شدن درهای کشور به‌روی اجناس وارداتی باشد بلکه باید ضمن حذف رویکرد مصرف گرایی، توسعه و جذب سرمایه گذاری را دنبال کرد.

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۱۸
تعداد بازدید : ۴۸۱