٥٧ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه اردبیل مصرف شد

٥٧ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه اردبیل مصرف شد
مصرف فرآورده های نفتی منطقه اردبیل در اردیبهشت ماه امسال، به بیش از ٥٦,٥ میلیون لیتر رسید.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل به خبرنگار، گفت: مجموع مصرف فرآورده های نفتی منطقه اردبیل در اردیبهشت ماه امسال، ٥٦ میلیون و ٦٧٠ هزار لیتر بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ٩ درصد کاهش  یافته است .

محمود آقا محمدیان، میزان مصرف بنزین منطقه اردبیل را در اردیبهشت ماه امسال، ٢٥ میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه پیش، ١٠ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش ٣٨ درصدی مصرف نفت کوره نسبت به اردیبهشت ماه پارسال، اظهار کرد: این مقدار در بازه زمانی یاد شده به ٤٦٨ هزار لیتر رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل، تامین گاز شهری از طریق شرکت گاز استان برای صنایعی همچون کارخانه سیمان را از دلایل اصلی کاهش مصرف ابن فرآورده نفتی برشمرد. 

آقا محمدیان همچنین از مصرف ٢٨ میلیون و ٢٤٢ هزار لیتر نفت گاز (بدون نیرو گاه) در اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: این مقدار در قیاس با مدت مشابه سال پیش، ٢١ درصد کاهش یافته است.

وی دلیل کاهش مصرف نفت گاز نسبت به سال پیش را کنترل مصرف سوخت مصرف کنندگان عمده و بخش حمل و نقل و هوای مناسب برای صنایع و کشاورزان ازجمله گلخانه ها و مرغداریها عنوان کرد.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل، در اردیبهشت ماه پارسال، در مجموع ١٠ میلیون لیتر نفت گاز ( گازوییل ) در نیروگاه  سیکل ترکیبی سبلان مصرف شده بود که این میزان به دلیل تامین به موقع گاز مورد نیاز این واحد ازسوی شرکت گاز استان و مساعد بودن آب و هوای منطقه نسبت به اردیبهشت سال پیش ، ١٠٠ درصد کاهش یافته و مصرف این فرآورده هم اکنون به صفر رسیده است.

وی یادآور شد: مصرف نفت سفید منطقه اردبیل نیز با سه درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال، در ٣١ روز اردیبهشت ماه امسال به دو  میلیون و ٩٥٠ هزار لیتر رسیده است.
 
آقامحمدیان افزود: مصرف گاز مایع این منطقه در اردیبهشت امسال ١٥٥٥ تن  بوده که نسبت به مدت مشابه سال ٩٣ با کاهش پنح درصدی همراه شده است.

وی درباره مصرف گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) این منطقه در دو ماه نخست امسال نیز، اظهار کرد: مصرف این سوخت پاک در ٦٢ روز نخست امسال ٢٩ میلیون و ٦٢٣ هزار متر مکعب ( با میانگین مصرف روزانه ٤٧٧ هزار متر مکعب) بوده است که در قیاس با مدت مشابه پارسال، ٦ درصد افزایش یافته است.

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰
تعداد بازدید : ۴۷۸