مصرف ٦١ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه سبزوار

مصرف ٦١ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه سبزوار
مصرف فرآورده های نفتی منطقه سبزوار در دو ماه نخست امسال به ٦١ میلیون لیتر نزدیک شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار به خبرنگار، گفت: مصرف انواع فرآورده نفتی  منطقه سبزوار شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در ٦٢ روز نخست امسال، به ٦٠ میلیون و ٧٢٤ هزار لیتر رسیده است.

به گفته عیسی افتخاری در بازه زمانی یاد شده، ٢٧ میلیون و ٥٣ هزار لیتر بنزین در منطقه سبزوار مصرف شد که در قیاس با دو ماه نخست پارسال، چهار درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش ٣٥ درصدی مصرف نفت سفید در دو ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش، اظهار کرد: مصرف این سوخت در ٦٢ روز امسال،با توجه به گسترش شبکه گاز در این منطقه، به دو میلیون و ٨٩٧ هزار لیتر رسیده است.

افتخاری همچینین از مصرف ٣٠ میلیون و ٤٧٨ هزار لیتر نفت گاز در فروردین و اردیبهشت ماه امسال خبر داد و افزود: مصرف این سوخت نسبت به بازه زمانی یاد شده در سال پیش، تغییر چندانی نداشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار یادآورد شد: توسعه گازرسانی و کاهش فعالیت برخی مصرف کنندگان عمده، موجب مصرف ٢٩٦ هزار لیتر نفت کوره و کاهش ٣٠ درصدی مصرف این فرآورده نسبت به دو ماه نخست پارسال شده است.

وی درباره مصرف گازطبیعی فشرده (سی ان جی) افزود: مصرف این سوخت پاک در دو ماه نخست امسال با بیش از چهار درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش، به هفت میلیون و ٢١٨ کیلوگرم رسیده است.

به گفته افتخاری،هم اکنون ٢٢ باب جایگاه سی ان جی در سطح منطقه سبزوار فعالیت می کنند و میانگین مصرف روزانه این سوخت ١١٦ هزار و ٤٢١ کیلوگرم است.

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : ۴۵۳