تمرکز کنگره ملی مهندسی نفت روی برداشت بهینه از میدانهای مشترک

تمرکز کنگره ملی مهندسی نفت روی برداشت بهینه از میدانهای مشترک
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، تمرکز بر نیازهای روز صنعت نفت، بخش بالادستی و همچنین محورهای تازه در تولید بهینه از میدانهای مشترک، قراردادها و فناوریهای نوین را از اهداف چهارمین کنگره ملی مهندسی نفت ایران عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، حمیدرضا کاتوزیان با اشاره به لزوم تلاش برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت گفت: معرفی اهمیت مهندسی نفت در افزایش کیفی و کمی بخش بالادستی، افزایش آگاهی نسبت به فناوریها و نرم‌ افزارهای نوین مهندسی نفت و تلاش برای افزایش تولید و صیانت از منافع ملی و بومی سازی فناوری از اهداف مهم این کنگره به شمار می آید.

وی در ادامه تصریح کرد: از دیگر اهداف این کنگره ملی می‌توان به آشنایی بیشتر پژوهشگران و متخصصان دانشگاهی با میدانهای هیدروکربنی ایران و آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی و تازه روشها و مطالعات در زمینه مهندسی نفت اشاره کرد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اهمیت و جایگاه این کنگره ملی افزود: چهارمین کنگره ملی مهندسی نفت ایران مشتمل بر محورهایی نظیر مدیریت، اقتصاد و حقوق نفت، تحقیقات و فناوریهای نوین در صنعت نفت، خام‌فروشی و زنجیره ارزش افزوده و قراردادهای نوین بخش بالادستی است.

رئیس چهارمین کنگره ملی مهندسی نفت ایران در باره پنلهای تخصصی این کنگره گفت: پنلهای حفاری و خدمات جانبی، بهره‌برداری و تولید،‌ بهبود و ازدیاد برداشت، چالشهای مالی، اعتباری و قراردادی بخش بالادستی از مهمترین نشستهای تخصصی این کنگره است.

بر اساس این گزارش، این کنگره با همکاری انجمن مهندسی نفت، پژوهشکده ازدیاد برداشت، شرکت ملی نفت و پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه صنعت نفت، چهارمین کنگره ملی مهندسی نفت ایران با حضور رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت، محمدرضا مقدم، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری،‌ محمدعلی عمادی، رئیس کمیته علمی کنگره، حمیدرضا کاتوزیان، رئیس کنگره و پژوهشگاه صنعت نفت، برخی سخنرانان خارجی و بیش از ٥٠٠ نفر از مدیران و کارشناسان صنعت نفت برای تشریح اهداف و ابعاد مختلف این رویداد مهم علمی در ١٩ و ٢٠ خرداد ماه در مرکز همایشهای بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۴۸۹