تاثیر تصمیم اخیر اوپک بر بازار نفت ایران

تاثیر تصمیم اخیر اوپک بر بازار نفت ایران
رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران ضمن ارزیابی تصمیم اعضای اوپک مبنی بر کاهش نیافتن سقف تولید روزانه نفت اظهار کرد: درک شرایط‌ به ما می‌گوید اگر بخواهیم در اوپک سرسختی بیشتری به خرج بدهیم امکان دارد لطمات بیشتری بخوریم.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از سایت خبری ایسنا مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با خبرنگار ، درباره نتیجه آخرین نشست کشورهای عضو اوپک و تاثیر آن بر بازار نفت ایران گفت: تصمیمات اوپک به غیر از اینکه تصمیمات اقتصادی مبتنی بر تعیین ارزش قیمت نفت است، ارتباط مسقیمی با سیاست‌های منطقه‌ای، رقابت‌های سیاسی و منطقه‌ای از جمله رقابت ایران و عربستان دارد.

وی عنوان کرد: اگر از تحریم‌ها خارج نشویم سقف اوپک فقط می‌تواند از نظر قیمت‌گذاری بر بازار نفت ما تاثیر بگذارد. اینکه مثلا در ازای یک میلیون بشکه‌ای که در حال حاضر امکان صادرات آن را داریم چه مبلغی دریافت خواهیم کرد.

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران همچنین پیش‌بینی کرد قیمت نفت در آینده نزدیک افزایش چندانی نداشته باشد و قیمت نفت حدود 70 تا 75 دلار است.

وی اظهار کرد: نکته مهم اینجاست که به دلیل تحریم‌ها سهمیه فعلی‌مان در اوپک را نمی‌توانیم صادر کنیم. ابتدا باید سعی کنیم محدودیت‌هایمان را برطرف کنیم تا بتوانیم بدون محدودیت وارد بازار شویم.

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۴۶۵