کاهش ٦٩ درصدی مصرف نفت کوره در منطقه آذربایجان غربی

کاهش ٦٩ درصدی مصرف نفت کوره در منطقه آذربایجان غربی
مصرف نفت کوره منطقه آذربایجان غربی (ارومیه) در اردیبهشت ماه امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال ٦٩ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه در گفتگو با خبرنگار،اظهار کرد: مصرف نفت کوره این منطقه به دلیل افزایش نظارت بر شبکه توزیع این سوخت، کاهش فعالیت کوره های آجرپزی به دلیل کاهش تقاضای بازار و استفاده کارخانه سیمان ارومیه از شبکه سراسری گاز طبیعی با ٦٩ درصد کاهش نسبت به اردیبهشت ماه سال پیش، در بازه زمانی یاد شده امسال، به ٥,٥ میلیون لیتر رسیده است.

اصغر توفیقی سهم بنزین مصرفی این منطقه را در اردیبهشت ماه امسال، ٤٢ میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: این مقدار از افزایش هشت درصدی مصرف این فرآورده نفتی نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

وی از مصرف ١١ میلیون لیتر نفت سفید در بازه زمانی یاد شده خبر داد و گفت: نفت سفید مصرفی منطقه ارومیه در قیاس با اردیبهشت ماه پارسال، با کاهش ٢٠ درصدی همراه شده است.

به گفته توفیقی، شرایط مناسب جوی اردیبشهت ماه امسال و توسعه شبکه گاز شهری در برخی از روستاهای این منطقه از دلایل کاهش مصرف این سوخت بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار همچنین، میزان نفت گاز مصرفی این منطقه را در دو ماه نخست امسال، ٤٤ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر اعلام کرد و افزود: از این مقدار، ٣٥ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر آن به مصرف غیر نیروگاهی و ٩ میلیون لیتر نیز به مصرف نیروگاهی این منطقه اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: مصرف نفت گاز غیر نیروگاهی منطقه ارومیه در اردیبهشت ماه امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال، ١٠ درصد و مصرف نفت گاز نیروگاهی نیز ٣١ درصد کاهش یافته است.

به گفته توفیقی، در بازه زمانی یاد شده، ١٠٣ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در این منطقه توزیع و مصرف شده است.

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۰۱
تعداد بازدید : ۳۸۶