کاهش شدید رشد اقتصادی اکوادور با تصمیمات جدیدی اوپک

کاهش شدید رشد اقتصادی اکوادور با تصمیمات جدیدی اوپک
تصمیم اوپک برای حفظ سقف تولید نفت که به افت قیمت‌ها منجر شده، برای اعضای کوچک این سازمان دردسرساز شده است، به طوری که پیش‌بینی می‌شود اقتصاد این تولیدکنندگان نفت خام با چالش افت نرخ رشد روبه‌رو شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از اخبار اقتصاد، تصمیم اوپک برای حفظ سقف تولید نفت که به افت قیمت‌ها منجر شده، برای اعضای کوچک این سازمان دردسرساز شده است، به طوری که پیش‌بینی می‌شود اقتصاد این تولیدکنندگان نفت خام با چالش افت نرخ رشد روبه‌رو شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی بیزنس ریکوردر، دولت اکوادور نرخ هدف خود برای رشد اقتصادی این کشور در سال ٢٠١٥ را به ١,٩ درصد کاهش داد. ماتئو ویلالبا رئیس بانک مرکزی اکوادور در این باره گفت: علت این کاهش، افت قیمت نفت خام و کاهش درآمدهای اکوادور است. پیش از این نرخ مورد نظر دولت اکوادور برای رشد امسال ٤.١ درصد اعلام شده بود.

ویلالبا افزود: رشد اقتصاد کشور در حال کاهش است. ما انتظار داریم که امسال اقتصاد اکوادور به رشدی ١,٩ درصدی دست پیدا کند. این افت نرخ رشد به دلیل کاهش قیمت مورد نظر هر بشکه نفت در بودجه امسال رخ می‌دهد. پیش از این ما قیمت نفت را ٧٩.٧ دلار در هر بشکه برآورد کرده بودیم، حال این رقم به ٤٥ دلار کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، نرخ رشد اقتصاد اکوادور (کوچکترین عضو اوپک با تولید روزانه ٥٥٠ هزار بشکه نفت) در سال گذشته به ٣,٨ درصد رسید. رافائل کوره‌آ رئیس جمهور اکوادور درباره وضعیت اقتصادی این کشور گفت: به دلیل کاهش قیمت نفت خام و بودجه سنگین اختصاص یافته برای ساخت نیروگاه‌های برقآبی، سال ٢٠١٥ برای ما سال سختی خواهد بود.

اکوادور کشور کوچکی در آمریکای جنوبی با حدود ١٦ میلیون نفر جمعیت است.
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۰۸
تعداد بازدید : ۴۰۴