تخفیف مالیاتی برای کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی

تخفیف مالیاتی برای کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی
کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی یکی از برنامه های دولت اسلام آباد است. در این زمینه دولت قصد دارد با ارائه تخفیف مالیاتی این هدف را محقق کند.

  • به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از شانا، مشاهیدالله خان وزیر تغییرات آب و هوای پاکستان، روز شنبه اظهار داشت که کاهش مالیات فناوری‌های مربوط به انرژی پاک می‌تواند میزان وابستگی پاکستان به منابع ذغال سنگ، نفت و گاز طبیعی در روند تولید انرژی را کاهش دهد.

    به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه داون ، وی در گفتگو با رسانه‌ها عنوان نمود: «سوخت‌های فسیلی، غیرقابل تجدید بوده و رو به نابودی میروند. به همین دلیل قیمت آنها بالاست.»

    دولت در تخصیص بودجه مالی سال ٢٠١٥ – ٢٠١٦، پنل‌های خورشیدی و اجزای وابسته به آن را به مدت یک سال از پرداخت مالیات فروش و عوارض گمرکی معاف نمود.

    دولت هم‌چنین تجهیزات انرژی خورشیدی و بادی را برای مدت پنج سال از پرداخت مالیات تکلیفی معاف کرد تا بدین ترتیب تولید‌کنندگان داخلی را به بهره‌گیری از این انرژی‌ها تشویق نماید.

    وی افزود: «این اقداماتی که در جهت کمک به تقویت تولید منابع انرژی پاک و تجدید پذیر صورت می گیرد، دسترسی مردم عادی را به انرژی ارزان ممکن می سازد.»

    وی اذعان داشت که معافیت مالیاتی می‌تواند منجر به ایجاد مشاغلی در بخش‌های انرژی بادی و خورشیدی شده و وابستگی کشور به سوخت‌های فسیلی و نفت کوره را کاهش دهد.

    به اعتقاد او، این اقدامات با تخریب محیط زیست مقابله نموده و به توسعه انرژی های جایگزین و کاربری بهینه از انرژی خورشیدی، بادی و آبی در تمامی مقیاس‌ها و در انواع فعالیت‌های کشاورزی، می انجامد.

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۱۲
تعداد بازدید : ۵۰۱