انتشار دومین شماره مجله دیپلماسی انرژی

انتشار دومین شماره مجله دیپلماسی انرژی
شماره دوم مجله دیپلماسی انرژی منتشر و روانه بازار مطبوعات و نشریات کشور شد. این مجله، تنها مجله‌ای است که به‌صورت تخصصی حوزه دیپلماسی انرژی را پوشش می‌دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از نفت نیوز، شماره دوم مجله دیپلماسی انرژی منتشر و روانه بازار مطبوعات و نشریات کشور شد. این مجله، تنها مجله‌ای است که به‌صورت تخصصی حوزه دیپلماسی انرژی را پوشش می‌دهد.

دومین شماره نشریه دیپلماسی انرژی در چند پرونده مفصل تنظیم شده است. در اولین پرونده که با عنوان «نفت در دوران پساتحریم» در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته، تحلیل‌ها و مصاحبه‌های متعددی در مورد شرایط صنعت نفت ایران در صورت برداشته شدن تحریم‌ها منتشر شده است. از این جمله می‌توان به مصاحبه با فرهنگ جهانپور، محمود منشی‌پوری، پل پیلار، سارا وخشوری، جیم والش و ویلیام بیمن اشاره کرد. در یک مطلب تحلیلی نیز نظرگاه‌های مختلف در مورد بیانیه لوزان مورد بحث قرار گرفته است.
یارانه‌ها و مشکلاتی که برای صنعت نفت ایجاد کرده‌اند موضوع یکی دیگر از پرونده‌های دیپلماسی انرژی است. منصور معظمی معاون وزیر نفت، طی مصاحبه مفصلی عنوان کرده است که وزارت نفت ۷۰ درصد یارانه نقدی را تأمین می‌کند و این یارانه‌ها اجرای پروژه‌های وزارت نفت را مختل کرده‌اند. همچنین مصاحبه مفصلی نیز با غلامحسین نجابت معاون سابق وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، صورت گرفته است.
«چرخش آمریکا به آسیا» و تلاش این کشور برای مهار چین به عنوان یک رقیب جدی موضوع یکی دیگر از پرونده‌های مجله دیپلماسی انرژی است که در بستر افزایش تولید نفت آمریکا و کاهش وابستگی این کشور به نفت خاور میانه مورد بحث قرار گرفته است. این مجله سعی کرده است با چند مقاله و مصاحبه دیدگاه‌های مختلفی که در زمینه راهبردهای سیاست خارجی آمریکا وجود دارد را به بحث بگذارد.
در مورد سند دیپلماسی انرژی کشور نیز دو مصاحبه، یکی با جواد امین‌منصور رئیس اداراه مذاکرات تجاری و انرژی وزارت امور خارجه و دیگری با سیدمسعود هاشمیان اصفهانی، قائم مقام معاون وزیر نفت صورت گرفته است.
روندهای انرژی، رابطه‌ی گازی روسیه و اروپا، خط لوله انتقال گاز ایران- پاکستان و راهبرد نفتی عربستان در دوره پادشاهی ملک‌سلمان و همچنین یک پرونده معرفی کتاب از دیگر موضوعاتی است که مجله دیپلماسی انرژی به آن پرداخته است.
دومین شماره مجله دیپلماسی انرژی در ۱۱۲ صفحه و با قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۳۳
تعداد بازدید : ۵۰۳