آغاز پروژه انتقال نفت نمکی

آغاز پروژه انتقال نفت نمکی
پروژه انتقال نفت نمکی آسماری واحد بهره برداری شماره ٥ مارون به مجموعه شماره ٣ مارون با هدف جلوگیری از خوردگی خطوط لوله و برجهای تقطیر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از شانا ، در مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون در این باره گفت: واحد نمکزدایی مارون ٥ برای فرآورش و نمکزدایی نفت ترش بنگستان در نظر گرفته شده است.

  • سید عبدالله موسوی افزود: هم اکنون ٤٠ هزار بشکه نفت نمکی آسماری به واحد نمکزدایی مارون ٥ منتقل می شود و در صورتی که نفت ترش بنگستان به این واحد انتقال یابد دریافتی نمکزدایی مارون ٥ به ٨٠ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

    وی اظهار کرد: برای نمکزدایی نفت نمکی، باید نفت ترش از نفت شیرین مجزا باشد زیرا نوع موادی که در فرایند نمکزدایی به  هرکدام از این دو نوع نفت تزریق می شود متفاوت است.

    موسوی گفت: با اجرای پروژه پیش گفته واحد نمکزدایی مارون ٥ صرفا به نفت ترش بنگستان اختصاص داده می شود و دریافتی آن ٤٥ هزار بشکه خواهد بود که نسبت به ظرفیت ٥٥ هزار بشکه ای آن  میزان ایده آلی به شمار می آید.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، لوله گذاری و اتصال آن به لوله های اصلی، نصب ٢ عدد پمپ تقویت کننده فشار قوی و نصب ١٢ عدد شیردروازه ای را از اهم اقدامات پیاده سازی این پروژه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با تحقق این پروژه، بخشی از مشکلات موجود در نمکزدایی و جداسازی گاز H٢S  در شرکت برطرف شود.

    شرکت  نفت و گاز مارون یکی از شرکتهای بهره برداری زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که راهبری میدانهای نفتی مارون، کوپال و شادگان را در استان خوزستان برعهده دارد.

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۳۸
تعداد بازدید : ۵۷۶