انتخاب مشاور ایرانی مطالعه خط لوله گاز ایران - عمان نهایی شد

انتخاب مشاور ایرانی مطالعه خط لوله گاز ایران - عمان نهایی شد
مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت: انتخاب مشاور ایرانی انجام مطالعه خط لوله صادرات گاز ایران به عمان نهایی شد و هم اکنون کارهای قانونی آن برای سپردن این پروژه در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا علیرضا کاملی در گفتگو با خبرنگار درباره صادرات گاز به عمان و انتخاب مشاور ایرانی این طرح نیز گفت: هم اکنون مشاور ایرانی انجام مطالعه خط لوله ٢٠٠ کیلومتری از کوه مبارک به بندر صحار عمان انتخاب شده و کارهای قانونی آن برای سپردن این پروژه در حال انجام است.

کاملی با بیان این که این پروژه در دو بخش زمینی و دریایی تعریف شده است، گفت: بخش زمینی این پروژه از رودان به کوه مبارک به طول تقریبی ٢٠٠ کیلومتر و بخش دریایی از کوه مبارک به بندر صحار نیز ٢٠٠ کیلومتر است.

وی که شرکت تحت مدیریتش مسئولیت مستقیم صادرات گاز را به عهده دارد، افزود: طبق برنامه قرار است مطالعات مهندسی دو بخش دریایی و زمینی به صورت همزمان انجام شود تا خللی در اجرای این دو خط به وجود نیاید.

به گزارش شانا، براساس توافق سال ٢٠١٣ میان دو کشور، قرار است برای ١٥ سال روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود که ارزش بسیار بالایی دارد و سبب تحکیم روابط دو کشور می شود.

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۴۲
تعداد بازدید : ۴۳۲